Toyota Auris – WSTĘP
Toyota Auris to auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Nazwa Auris pochodzi od łacińskiego aurum, czyli złoto, ale nawiązuje także do nazw innych modeli Toyoty, jak Yaris czy Avensis. Auris pojawił się na rynku w 2007 roku jako następca produkowanej od 40 lat Corolli w wersji hatchback. Auris produkowany jest Burnaston w Wielkiej Brytanii, a także w Turcji, Japonii i w Kanadzie (luksusowa wersja Blade).
>>> Toyota Auris 2011 – CENA od 56,9 tys. zł
Starsze modele:
>>> Toyota Auris 2008 – CENA od 34,9 tys. zł
>>> Toyota Corolla 2005 – CENA od 24,9 tys. zł
Toyota Auris dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia: jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback. W Polsce ceny Toyoty Auris w podstawowej wersji wyposażenia Terra, z nadwoziem hatchback 5d i silnikiem benzynowym 1.3 99KM zaczynają się od 56 900 zł.
Toyota Auris III – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl opinie użytkowników o Toyocie Auris 1.3 99 KM są podzielone:
> babciaela: absolutnie zachwycona jestem ergonomią prowadzenia tego auta; materiały wykończeniowe na które narzekali właściciele Aurisa przed liftingiem tu znacznie lepsze (ale jednak nie tak dobre jak w mojej starej Corolli)
> darek: ogólnie samochód nie jest zły, oceniam go pozytywnie, ale do pełni zadowolenia brakuje przede wszystkim innego silnika.
Są jednak także rozczarowani:
> Tomasz: szczerze mówiąc myślałem że Toyota to porządny samochód, Auris zmienił mój pogląd, brakuje mu dopracowania, najbardziej zraził mnie silnik, bo ani oszczędny ani dynamiczny, ale nie jest zły, taki przeciętniak, może będzie chociaż niezawodna
> Jacek58: przeciętny kompakt, kupiłbym teraz coś innego
> gość: Gdyby nie silnik dałbym ocenę 4, a tak przeciętnie.
Toyota Auris – OPINIE DZIENNIKARZY
WK / moto24.tv : Design wnętrza jest ciekawy. Nie brakuje tu ciekawych smaczków, w stylu uchwytów drzwiowych połączonych z klamką. Świetnie prezentuje się też konsola środkowa. Umieszczone w niej pokrętła oraz przyciski są duże i łatwe w obsłudze. Lewarek znajduje się wysoko, tuż pod ręką kierowcy. Szkoda, że do półki na drobiazgi tak trudno sięgnąć. Wadą jest też wykonanie obudowy z plastiku, który łatwo się rysuje. Na szczęście, w Aurisie nie brakuje również miękkich, miłych w dotyku materiałów. Nie można się też przyczepić do spasowania elementów. Miejsca jest dość sporo, ale siedzenia mają zbyt krótkie i płaskie siedziska. Dyskomfort odczują zwłaszcza wyżsi kierowcy. Dodatkowo, boczki fotela mogą uwierać w uda. (…) Toyota Auris jeździ naprawdę dobrze. Samochód jest znakomicie wygłuszony. Nawet jadąc 130 km/h po autostradzie, można swobodnie rozmawiać. Modele po modernizacji mają sztywniejsze zawieszenie. Nie wpłynęło to znacząco na komfort jazdy, chociaż Auris z kompletem pasażerów podskakuje na poprzecznych nierównościach. To w zasadzie jedyna wada podwozia. Toyota prowadzi się przewidywalnie i pewnie, a nadwozie nie przechyla się na zakrętach.
Filip Otto / Autogaleria.pl: Przestrzeni z przodu, z tyłu i w bagażniku jest mnóstwo. Wysokie nadwozie wymusza wysoką pozycję za kierownicą - prawie jak na krześle. Obsługa radia, klimatyzacji i innych przyciskowych gadżetów nie nastręcza problemów. Plusem są też dodatkowe szyby przed lusterkami bocznymi, które naprawdę poprawiają widoczność. Wyświetlacze na konsoli centralnej trącą rację bytu w słoneczny dzień. Jedynym atrakcyjnym elementem wnętrza jest daszek nad zegarami. Z boku wygląda jak dach opery w Sydney!
Wszystkie plastiki są twarde. Ten, z którego wykonano deskę rozdzielczą, ma symetryczną, "techniczną" fakturę, co w żadnym przypadku nie czyni go przyjemniejszym w odbiorze. Jakość montażu jest bardzo dobra. Stabilne cupholdery przed nawiewami powietrza spełniają swoją rolę, a dwa schowki przed pasażerem są pojemne. Gdybym miał coś do powiedzenia, to od nowa zaprojektowałbym środkowy podłokietnik. Zamiast służyć jako podpora dla łokcia, siedzi gdzieś tam nisko i odgrywa rolę schowka. Toyoto! Łokcie są ważniejsze!
Toyota Auris – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 43, 19 października 2009 r.) testował Toyotę Auris z silnikiem benzynowym 1.33 99 KM:
Podstawowy silnik benzynowy o oznaczeniu 1.33, rozwijający moc 101 KM, zastąpił 1,4-litrową (97 KM) jednostkę wyposażoną w system zmiennych faz rozrządu VVT-i. W opinii testujących Auris jest bardzo poprawnym autem, choć nie wyróżnia się oryginalną stylistyką. We wnętrzu znajdziemy sporo przestrzeni, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie siedzący pasażerowie mają bardzo dużo miejsca na nogi. Drobne zastrzeżenia można mieć jedynie do jakości materiałów (twarde tworzywa) oraz widoczności do przodu (szerokie słupki A). Bagażnik Aurisa z 354-litrową objętością jest wystarczający, choć jego funkcjonalność pogarsza próg powstający po złożeniu oparcia tylnych siedzeń.
- Nowa jednostka 1.33 nie zachwyca dynamiką. Auris 1.33 rozpędza się do "setki" w 13,1 s. Najważniejszą zaletą 1,33-litrowego motoru jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Podczas testu auto spalało więcej, niż obiecuje producent, ale średnią wartość, jaką uzyskaliśmy (6,1 l/100 km) przy 101-konnym silniku, uznajemy za dobry wynik – czytamy w AŚ. Według AŚ podwozie Aurisa chwalone jest przez użytkowników za dobre prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Kto jednak lubi od czasu do czasu szybciej przejeżdżać zakręty, ten może poczuć się zawiedziony małą precyzją układu kierowniczego i zbyt dużymi wychyłami nadwozia.
Toyota Auris - film z CRASH TESTU Euro NCAP
Toyota Auris – DANE TECHNICZNE
TOYOTA AURIS | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | hatchback |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,220/1,760/1,515 |
Rozstaw osi (metry) | 2,600 |
Masa własna (tony) | 1,220 |
Pojemność bagażnika (litry) | 350 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 55 |
SILNIK | Dual VVTi |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc (kW / KM) | 73 / 99 (6000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 128 (3800 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 175 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,1 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 7,1 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,1 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,8 |
CENA | |
listopad 2011 | 56 900 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępne |
Skórzana tapicerka | niedostępne |
Toyota Auris - SPALANIE
Według danych producenta, Toyota Auris z silnikiem benzynowym 1.3 o mocy 99 KM spala: 7,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,8 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Toyota Auris z silnikiem 1,33 litra pali:
* ŚREDNIO - 7,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,6 l/100 km
* W TRASIE - 6,2 l/100 km
Toyota Auris – CENA
Ceny nowej Toyoty Auris Yaris zaczynają się od 56 900 zł za podstawowo wyposażoną wersję Terra z 5-drzwiowym nadwoziem hatchback i silnikiem benzynowym 1.3 99 KM, po 94 tys. zł za wersję Prestige z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D-4D 126 KM.
Toyota Auris - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Toyota Auris 2011 – cena od 48 tys. zł