Toyota Avensis – WSTĘP
Toyota Avensis to od lat popularne auto i znaczący gracz w segmencie D, czyli w klasie wyższej średniej. Avensis jest rynkowym konkurentem m.in. VW Passata, Forda Mondeo czy Hondy Accord. Aktualnie w sprzedaży znajduje się III generacja Toyoty Avensis, która zadebiutowała na rynku w 2008 roku, zaś jesienią 2011 roku przeszła drobny face lifting
>>> Toyota Avensis 2011 – CENA od 78,9 tys. zł
Starsze modele:
>>> Toyota Avensis III 2009 – CENA od 49,9 tys. zł
>>> Toyota Avensis II 2006 – CENA od 28 tys. zł
W Polsce Toyota Avensis sedan, w wersji wyposażenia Luna, z silnikiem benzynowym 1.8 147 KM kosztuje 78 990 zł. Najbogatsza odmiana Prestige z silnikiem wysokoprężnym 2.2 D-CAT 177 KM kosztuje 131 990 zł.
Toyota Avensis III – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl przewaga pozytywnych opinii o Avensisie III generacji:
> jan_inżynier: Jestem zadowolony. Planowałem Mitsubishi Lancera, ale ponieważ się wyprzedali z rocznika 2009 i trafiła się duża promocja na Avensisa to mam auto o klasę wyższe i poważniejsze - jak dla dziadka. Jest komfortowe choć trochę sztywne, bardzo ciche i zaskakująco mało pali. Z tym silnikiem polecam dla wszystkich, którzy chcą rozsądnie jeździć a nie ścigać się na światłach. W wersji podstawowej ma wszystko co chciałem i akurat nie ma tego czego nie chciałem (autoklima- w mieście i na krótkich trasach to tylko kłopot, opony wysokie 16"- najlepsze na nasze drogi, a z bajerów typu czujnik zmierzchu, deszczu itp automatyczne i kłopotliwe nowości chyba już wyrosłem)
> Marcin: Avensis III w podstawowej wersji, to zwykły samochód dla kogoś, kto po prostu chce mieć duże, wygodne auto, kosztem bajerów i tzw. niby prestiżu. Do jego zakupu skłoniła mnie domniemana niezawodność Toyoty i właśnie to, że nie jest ona przeładowana elektroniką, której osobiście trochę się boje w nowoczesnych samochodach. Niestety trzeba przymknąć oko na pewne jakościowe niedociągnięcia, które rażą, w samochodzie za grubo ponad 70 tys. zł.
> pablo: Potrzebowałem auta które bez problemu będzie prywatnie robić ok. 35'000km rocznie. Ten Avensis na razie zdaje egzamin. Nie chciałem już diesla (koło 2-masowe, wtryski, turbina). Ja jestem zadowolony. Emocje zerowe ale za to jeździ, jeździ i jeździ...
> wosto: Wspaniała sylwetka, robi wrażenie. W środku również bez zastrzeżeń. Doskonały samochód dla rodziny, posiada duży bagażnik, bez problemu mieści 3 osobową rodzinkę.
Toyota Avensis III - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Toyota Avensis III – OPINIE DZIENNIKARZY
Dariusz Dobosz / Moto.pl: Nowy Avensis ujmuje ciszą i wygodą. Fotele są wygodne a zakres regulacji, także kierownicy, pozwala na znalezienie wygodnej pozycji kierowcom o różnym wzroście. Podróż upływa nadzwyczaj przyjemnie w towarzystwie porządnego zestawu audio. Nic nie zakłóca sielanki, bo nawet opływ powietrza wokół nadwozia przy dużych prędkościach nie powoduje męczącego szumu. Można korzystać z dobrodziejstw elektronicznego kluczyka (przy otwieraniu i uruchamianiu pilot pozostaje w kieszeni), świetnie działa elektryczny hamulec pomocniczy. Przepastny bagażnik o pojemności przekraczającej 500 litrów mieści mnóstwo pakunków. Seryjne wyposażenie zadowoli nawet najwybredniejszych. Kto ma jednak ochotę na cyfrowego przewodnika, musi wydać dodatkowe 6500 zł na nawigację satelitarną z siedmiocalowym ekranem. Z tej okazji otrzyma także twardy dysk o pojemności 10 GB).
I wszystko byłoby piękne gdyby nie... opakowanie. Japońska technologia zmontowana w Wielkiej Brytanii pod względem wizualnym jakoś mnie nie przekonuje. Beznamiętny zestaw wskaźników i zegary z bursztynowym podświetleniem wyglądają tak, jak w Aurisie. To kompaktowa Toyota powinna przejąć coś od ?średniaka?, a nie odwrotnie. Centralna konsolka cieszy oko precyzją wykonania, ale bure podświetlenie panelu klimatyzacji i fatalna kolorystyka ciekłokrystalicznego ekranu psują cały efekt. Na koniec jeszcze raz staję przed samochodem. Przód, choć dużo ciekawszy i bardziej masywny niż u poprzednika mocno przypomina Toyoty oferowane za oceanem. A tył? Szczerze mówiąc wolałbym pominąć ten fragment. Banalne kształty i lampy w formie plastikowych plastrów zupełnie mnie nie przekonują.
Firma poszła dobrym kursem, bo nowy Avensis pod względem technicznym i użytkowym prezentuje bardzo wysoki poziom. Podobnie wyglądają materiały wykończeniowe i montaż. Ale wizerunek auta budzi mieszane uczucia. Samochód swoim wyglądem nie wyraża olbrzymiego potencjału, jaki kryje pod blachami nadwozia. Z zapartym tchem czekam na kolejną generację. Może uda się wreszcie przekazać jakieś emocje?
Maciej Pobocha / Motofakty.pl: Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą nie sprawia większych problemów. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, podobnie jak z tyłu. Zastrzeżenia można mieć tylko do ilości przestrzeni nad głowami pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Byłoby jej więcej, gdyby nie opadająca linia dachu. Wnętrze wykonane jest z materiałów niezłej jakości. Zaprojektowano je ciekawej, z jeszcze większą dbałością o ergonomię. Do precyzji dopasowania poszczególnych elementów trudno mieć zastrzeżenia. W standardzie dostępny jest elektroniczny hamulec postojowy. Uruchamia się go przyciskiem w okolicach stacyjki. Zastosowano też system sugerujący kierowcy zmianę przełożenia w ręcznej skrzyni biegów. Na wyświetlaczu zamontowanym w obrotomierzu pojawia się strzałka skierowana w górę lub w dół w zależności od tego, czy kierowca – z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia – powinien wybrać wyższy, czy niższy bieg. Ma to pozwolić na zaoszczędzenie paliwa, a co za tym idzie, zmniejszenie ilości spalin uwalnianych do atmosfery.
Testowany przez nas egzemplarz napędzał benzynowy silnik 1,8 l o mocy 147 KM. Nie da się ukryć, że bardziej dynamiczna jazda wymaga mocnego wciskania pedału gazu. Samochód „budzi się do życia” przy ok. 3800 obr./min (maksymalny moment obrotowy wynoszący 180 Nm jest dostępny przy 4000 obr./min.). Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,4 sekundy.
Toyota Avensis III - TEST Auto Świat
Portal Auto-Świat.pl w wydaniu 18/10 z 26 kwietnia 2010 roku tak pisze o Toyocie Avensis III generacji:
- Z Avensisem jest podobnie jak z Golfem – kolejne generacje są zmieniane i ulepszane, lecz i tak pozostają bardzo podobne do poprzednich wersji. Najnowszy Avensis, obecny w salonach od półtora roku, jest tego dobrym przykładem. Auto ma zmieniony grill, bardziej zachodzące na boki szkła reflektorów, inne tylne lampy, przeprojektowaną deskę rozdzielczą i kierownicę, a i tak już z odległości co najmniej pół kilometra widać, że to Avensis. Zmiany te dodały charakteru i ożywiły model, którego poprzednik – oferowany od 2003 roku – był chwalony za niezawodność i ergonomię, a jednocześnie krytykowany za nudną stylistykę – czytamy w AŚ.
W opinii testujących, najnowszy Avensis wyglądem nie rzuca na kolana, oferuje jednak: logicznie zaprojektowane, obszerne wnętrze, wygodne przednie fotele i tylną kanapę, intuicyjną obsługę przełączników, pojemny bagażnik i materiały wysokiej jakości. Pod maską testowanego przez AŚ Avensisa pracował silnik Diesla 2.2 D-Cat o mocy 150 KM. To mocna i elastyczna jednostka (340 Nm), jednakże kierujący ma subiektywne odczucie, że prowadzi samochód wyposażony w znacznie słabszy motor. Powodem jest skrzynia automatyczna, która sprawia, że silnik zabiera się do pracy z pewnym opóźnieniem. Przełączenie w tryb Sport pomaga, choć w niewielkim stopniu. Kierowcy preferującemu dynamiczny styl jazdy pozostaje wybranie ręcznego trybu zmiany biegów (można to robić dźwignią lub łopatkami pod kierownicą). Funkcja Sport ma jednak wadę – przestaje wtedy działać wskaźnik jazdy ekologicznej. W normalnym trybie umieszczona po prawej stronie prędkościomierza dioda wskazuje prowadzącemu, kiedy jedzie ekologicznie, tzn. obroty silnika są optymalne (dioda świeci wówczas na zielono). To dobre rozwiązanie dla kierowców z ciężką prawą nogą. Zawieszenie Avensisa z dużym silnikiem Diesla z przodu jest dość twarde, w środku odczujemy większość nierówności nawierzchni. Prowadzenie na prostej i zakrętach – pewne, na pochwałę zasługują skuteczne hamulce.
Toyota Avensis 1.6 132 KM – DANE TECHNICZNE
Toyota Avensis III | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | sedan |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,695/1,810/1,480 |
Rozstaw osi (metry) | 2,700 |
Masa własna (tony) | 1,370 |
Pojemność bagażnika (litry) | 509 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 60 |
SILNIK | Valvematic |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 97 / 132 (6400 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 160 (4400 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 200 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,4 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 8,5 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 6,4 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,5 |
CENA | |
grudzień 2011 | 78 990 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | TNS 510 - 6600 zł |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Toyota Avensis 1.6 132 KM (2011) - SPALANIE
Według danych producenta, Toyota Avensis z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 132 KM spala: 8,5 litra/100 km w cyklu miejskim, 6,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Toyota Avensis z silnikiem 1,6 litra pali:
* ŚREDNIO - 7,9 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,6 l/100 km
* W TRASIE - 6,4 l/100 km
Toyota Avensis III (2011) – CENA
W Polsce Toyota Avensis sedan, w wersji wyposażenia Luna, z silnikiem benzynowym 1.8 147 KM kosztuje 78 990 zł. Najbogatsza odmiana Prestige z silnikiem wysokoprężnym 2.2 D-CAT 177 KM kosztuje 131 990 zł.
Toyota Avensis - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Toyota Avensis 2011 r. – cena od 75,9 tys. zł
>>> Toyota Avensis 2007 r. – cena od 33,9 tys. zł
>>> Toyota Avensis 2004 r. – cena od 22,5 tys. zł