Toyota RAV4 IV - BEZPIECZEŃSTWO
Nowa Toyota oferuje już podstawowo bogaty systemem 7 poduszek powietrznych - są to przednie airbagi kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące głowy, obejmujące przedni i tylny przedział, poduszki boczne przednie chroniące tułowia oraz dodatkowa poduszka kolanowa kierowcy. W aucie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które z przodu mają dodatkowe napinacze pirotechniczne, ograniczniki siły napinającej i regulację wysokości. Siedziska wyposażono w sygnalizację niezapiętych pasów na wszystkich siedzeniach. Mocowania ISOFIX na tylnej kanapie dla fotelików dziecięcych, dotyczą dwóch miejsc zewnętrznych kanapy. Są też blokady zamków drzwi tylnych, zabezpieczająca przed niepożądanym otwarciem drzwi przez najmłodszych. Zagłówki siedzeń zaprojektowano tak, by minimalizowały ryzyko uszkodzenia kręgosłupa w trakcie uderzenia w tył pojazdu.
>>> Toyota RAV4 2.2 D-4D 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Kierowcy w prowadzeniu Toyoty asystuje bogaty pakiet zaawansowanych systemów podnoszących bezpieczeństwo. Na wyposażeniu podstawowym znajdują się: BA (system automatycznie wspomagający hamowanie awaryjne, mierzący szybkość i siłę naciśnięcia pedału hamulca, zwiększający w razie potrzeby siłę hamowania), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), VSC+ (system stabilizacji toru jazdy) i TRC (system kontroli trakcji). Jest jeszcze HAC (wspomaganie ruszania pod górkę i pokonywania podjazdów), DAC (system wspomagający zjazd ze wzniesienia - tylko ze skrzynią Multidrive S lub automatyczną ).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Toyotę przed kradzieżą ochrania podstawowo immobilizer wraz centralnym zamkiem. Zdalne sterowanie ze składanego kluczyka pilota to cecha wszystkich wersji RAV4. Zamki drzwi można automatycznie zaryglować przyciskiem wpasowanym w boczek drzwiowy. Zaawansowany system dostępu bezkluczykowego, z guzikiem startera zamiast stacyjki w desce rozdzielczej, jest montowany tylko w topowej wersji PRESTIGE. Tempomat pozwalający na ustawienie prędkości podróżnej jest cechę odmian PREMIUM i PRESTIGE. Czujniki ciśnienia powietrza w oponach to seria.
>>> Toyota Auris II 1.6 Valvematic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Radary parkowania tyłem znajdziemy jedynie w PRESTIGE. Kamera cofania pokazująca kolorowy obraz na 6,1" ekranie znajduje się w wersjach PREMIUM i PRESTIGE, tak jak czujnik deszczu uruchamiający automatycznie wycieraczki przedniej szyby, z czujnikiem zmierzchu dla świateł mijania. Wchodzący w PAKIET SAFETY system automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych oraz LDW (ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu) wyceniono na kwotę 3 300 zł (dostępny tylko dla wariantu PRESTIGE).
Toyota RAV4 IV - OŚWIETLENIE
Reflektory soczewkowe z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w technologi LED są podstawą wyposażenia auta. Przydatna jest seryjna inteligentna funkcja świateł "Follow me home" z opóźnieniem wyłączenia. Po zgaszeniu silnika i wyjściu z pojazdu światła działają jeszcze przez 30 sekund, co przykładowo ułatwia dojście do domu w mroku.
>>> Toyota RAV4 2.2 D-4D 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Zestaw ksenonowy z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami wymaga w wariantach PREMIUM oraz w PRESTIGE dopłaty 3 900 zł. Duże okrągłe światła przeciwmgłowe montowane już w wariancie podstawowym. Trzecie światło STOP ulokowane za tylną szybą to standard, tak samo jak kierunkowskazy montowane w lusterkach bocznych.
Toyota RAV4 IV - GWARANCJA
Samochód podstawowo objęty jest mechaniczną gwarancją na 3 lata, lub 100 tysięcy kilometrów (w zależności co nastąpi pierwsze), bez ograniczenia przebiegu w pierwszym roku użytkowania. Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a perforacja blach jest chroniona 12 letnim okresem od daty zakupu. Toyotą RAV4 w ramach systemu AssistanceToyota Eurocare oferuje 3-letni program pomocy drogowej, który działa w 30 krajach Europy.
>>> Toyota RAV4 2.2 D-4D 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Maksymalna ocena 5 gwiazdek uzyskana w testach niezależnej organizacji Euro NCAP dowodzi, że RAV4 IV zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Odpowiednio pochłaniająca energię struktura nadwozia zapewnia możliwie najlepszą ochronę. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 98 proc. punktów, ochrona dzieci otrzymała 82 proc. punktów, bezpieczeństwo pieszych uderzonych przez auto zyskało 66 proc. punktów, a ocena systemów zabezpieczających otrzymała 66 proc. punktów.
Toyota RAV IV - CENA w POLSCE
Auto w polskich salonach dostępne jest w aż 5 wersjach wyposażenia. Najtańsza AVTIVE z silnikiem 2.0 D-4D 125 KM, z napędem tylko na koła przednie, kosztuje 96 900 zł. Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Toyota RAV4 w wersji PRESTIGE z silnikiem 2.2 D-4D 150 KM z napędem 4x4, w polskiej ofercie występuje w cenie 143 900 zł.
silnik/wersja | napęd | ACTIVE | PREMIUM | PRESTIGE |
2.0 Valvematic 152 KM / manual 6 | 4x4 | 101 900 zł | 112 900 zł | 124 900 zł |
2.0 Valvematic 152 KM / automat Multirdive S | 4x4 | - | 120 400 zł | 132 400 zł |
2.0 D-4D 124 KM / manual 6 | 4x2 | 96 900 zł | 107 900 zł | - |
2.2 D-4D 150 KM / manual 6 | 4x4 | - | 131 900 zł | 143 900 zł |
2.2 D-4D 150 KM / automat CVT | 4x4 | - | 139 900 zł | 151 900 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie czwartej generacji Toyoty RAV4.