Toyota Yaris Hybrid - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-08-17 3:30

Toyota Yaris Hybrid nie należy do tanich samochodów klasy B. Chęć bycia eko-kierowcą sporo kosztuje, bo za podstawowy model trzeba zapłacić 65 tys. zł. Samochód w tej cenie jest jednak bogato wyposażony i zapewnia wysokie bezpieczeństwo podróżującym, co potwierdza 5 gwiazdek instytutu Euro NCAP. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to skupienie się na bezpieczeństwie i cenach oferowanego w salonach Yarisa. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Toyota Yaris Hybrid - BEZPIECZEŃSTWO

Ekologiczny Yaris może się pochwalić dużo bogatszym wyposażeniem seryjnym w temacie bezpieczeństwa, w przeciwieństwo do klasycznych wersji małych Toyot. Na pokładzie standardowo jest aż 7 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą: przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszki boczne, kurtyny powietrzne chroniące głowy oraz poduszka kolanowa kierowcy.

>>> Toyota Yaris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

W aucie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, z przodu z dodatkowymi napinaczami i ogranicznikami siły napinającej. Sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu i z tyłu to standard, podobnie jak mocowania ISOFIX na tylnej kanapie, dla fotelików dziecięcych. Są też blokady zamków drzwi tylnych. Zagłówki siedzeń zaprojektowano tak, by minimalizowały ryzyko uszkodzenia kręgosłupa w trakcie uderzenia w tył pojazdu.

>>> Toyota Yaris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Kierowcy już na wyposażeniu podstawowym Toyoty ma w asyście pełny pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdują się: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania) i BA (system automatycznie wspomagający hamowanie awaryjne). Jest też VSC (system stabilizacji pojazdu), TRC (system kontroli trakcji) i HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdu).

ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Toyotę przed złodziejami ochrania podstawowo immobilizer wraz centralnym zamkiem. Zdalne sterowanie z kluczyka pilota to cecha wszystkich wersji. W wersjach SOL i DYNAMIC brakuje stacyjki i standardowego kluczyka. Modele te otrzymały system inteligentnego kluczyka, który zostaje wykryty przez auto i pozwala na jego odpalenie. By uruchomić silnik należy nacisnąć przycisk START/STOP, a pilota (z wysuwanym awaryjnie grotem kluczyka) nie trzeba nawet wyciągać z kieszeni.

Toyota Yaris Hybrid - OŚWIETLENIE

Kształt reflektorów pozostał jak w podstawowym Yarisie, ale ich wnętrze zmieniło się diametralnie. Klosze są  gładkie w stylu typowym dla Lexusa. Przednie lampy otrzymała soczewki oraz niesamowicie prezentujące się światła do jazdy dziennej LED. Podstawą jest trzystopniowa regulacja poziomu oraz funkcja "Follow-me-home". Trójkątne lampy tylne w wersji wyposażenia SOL i DYNAMIC mają światła pozycyjne oraz stopu wykonane w technologii LED. Najtańsza odmiana TERRA jest pozbawiona LED-ów.

>>> Toyota Yaris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Układ ksenonowy ze spryskiwaczami w Yarisie HSD, nie jest w ogóle dostępny. Dodatkowe lampy przeciwmgłowe znajdujące się w zderzaku, są standardem tylko wersji DYNAMIC. Uboższe wersje mogą je mieć tylko po dokupieniu odpowiedniego pakietu. Trzecie światło STOP tylnej klapy jest seryjne, podobnie jak kierunkowskazy montowane w lusterkach są podstawa wyposażenia.

Toyota Yaris Hybrid - GWARANCJA

Yaris HSD posiada lepsze warunki gwarancyjne od "zwykłego" Yarisa. Elementy układy hybrydowego samochodu (w tym bateria) są objęte podstawowo mechaniczną gwarancją na 5 lat, ograniczaną przebiegiem 100 tysięcy kilometrów. Pozostałe elementy mechaniczne posiadają już standardową gwarancję 3 lat lub 100 tys. km. Wymagane są jednak rutynowe przeglądy pojazdu co 15 tysięcy kilometrów, lub raz w roku. Toyota dodatkowo za dopłatą umożliwia skorzystanie z programu przedłużającego gwarancję. Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a na perforację blach 12 lat.

>>> Toyota Yaris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Toyota Yaris III - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Maksymalna ocena w testach Euro NCAP dowodzi, że również małe samochody mogą zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa. Nowa Toyota Yaris uzyskała najwyższy, 5-gwiazdkowy wynik testów bezpieczeństwa pasażerów i pieszych, w próbach zderzeniowych instytutu Euro NCAP. Poprzednia odsłona modelu również zdobyła 5 gwiazdek.

Toyota Yaris Hybrid - CENA

Auto występuje tylko w 5-drzwiowej konfiguracji. W polskich salonach dostępne jest w 3 wersjach wyposażenia . Najtańszy podstawowy Yaris Hybrid TERRA kosztuje 65 100 zł. Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Toyota Yaris Hybrid w wersji DYNAMIC został wyceniony w polskiej ofercie na cenę 71 900 zł.

5-DRZWI TERRA SOL DYNAMIC
Hybrid 100
65 100 zł 68 700 zł 71 900 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Toyoty Yaris Hybrid.

WIDEO - zobacz wnętrze Toyoty Yaris Hybrid: