VW up! - BEZPIECZEŃSTWO
Najmniejszy samochód Volkswagena fabrycznie w każdej wersji jest wyposażany w pełny pakiet poduszek powietrznych. W jego skład wchodzą czołowe poduszki dla kierowcy i pasażera. Są też nowoczesne boczne poduszki (typu Tharox) chroniące jednocześnie głowy i tułowia podróżujących w przednim przedziale. W podłużnicach ramy zastosowano ekstremalnie sztywną stal, absorbującą siłę uderzenia bez deformacji wnętrza pojazdu.
>>> Volkswagen up! 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
W aucie zastosowano trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli pasy dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujnik z sygnalizacją niezapiętych pasów, przypominającą brzęczkiem o ich zapięciu, zastosowano na miejscu kierowcy. Budowa przednich foteli posiada zintegrowane zagłówki. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.
Każda, nawet podstawowa wersja ma na wyposażeniu bardzo bogaty pakiet układów wspomagających jazdę i hamowanie. Jest ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), EBV (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną), MSR (system przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego).
>>> Volkswagen up! 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Dopłatę w wysokości 850 zł stanowi dodatkowy, nowoczesny system awaryjnego hamowania. To technologiczne rozwiązanie ogranicza ryzyko wystąpienia stłuczki, przy niedużych prędkościach w ruchu miejskim. Układ automatycznie aktywuje się poniżej prędkości 30km/h i uruchamia zbliżeniowe czujniki laserowe, wykrywające niebezpieczeństwo wystąpienia kolizji. W razie potrzeby następuje automatycznie zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym, a w nagłym wypadku zatrzymanie pojazdu.
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Każde Citigo podstawowo ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową, czyli popularny antykradzieżowy immobiliser. Centralnego zamka nie ma tylko w najtańszej wersji TAKE UP!. W pozostałych modelach mamy "centralkę" zdalnie sterowaną drogą radiową ze składanego kluczyka pilota.
VW up! - OŚWIETLENIE
Przednie lampy zgodnie z najnowszymi przepisami, podstawowo wyposażone są w światła do jazdy dziennej DRL, oraz regulację ustawienia wysokości. Wygląd reflektorów może różnić się trochę od siebie. Najtańszy model TAKE UP! nie ma chromowanych obramowań wokół odbłyśników, tak jak pozostałe. Okrągłe światła przeciwmgielne w przednim zderzaku, są montowane seryjnie w wersjach HIGH UP!, BLACK UP! i WHITE UP!.
>>> Volkswagen up! 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy zespolone posiadające nieco inny wygląd od tych w Skodzie Citigo, czy Seacie Mii, ale równie ładnie wyglądają po zmroku. Trzecie światło STOP wkomponowane w daszek tylnej klapy to element seryjnego wyposażenia.
VW up! - GWARANCJA
Najmniejszego Volkswagena podobnie jak inne modele z Wolfsburga, objęto 2-letnią gwarancją na mechanikę bez limitu kilometrów. Gwarancja na lakier nadwozia jest objęta okresem 3 lat, a perforacja blach okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Ponadto 2-letnią gwarancją objęte są wszystkie oryginalne części i akcesoria Volkswagen. Warunkiem naprawy gwarancyjnej jest udokumentowanie przeprowadzenia wszystkich przeglądów serwisowych samochodu zgodnie z wytycznymi producenta w książce serwisowej.
>>> Volkswagen up! 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
W momencie zakupu nowego samochodu, a także w okresie pierwszych 18 miesięcy użytkowania, istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy nawet do 5 roku eksploatacji, bez limitu kilometrów. Jest to tak zwane przedłużenie gwarancji "Volkswagen Life Time" na okres 12, 24 lub 36 miesięcy, dostępnej w czterech pakietach różniących się od siebie.
VW up! - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Mimo niewielkich wymiarów, up! zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podróżującym. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano pięć gwiazdek. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa, obejmującego ochronę pasażerów, dzieci i pieszych.
VW up! - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Najtańszy 3-drzwiowy TAKE UP! z silnikiem 1.0 MPI 60 KM, kosztuje 31 290 zł. Najtańszy TAKE UP! w wersji 5-drzwiowiowej ze słabszą odmianą silnika 1.0 MPI 60 KM, to wydatek 32 350 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Volkswagen up!, to wersja wyposażenia HIGH UP!. W polskiej ofercie identyczny model z silnikiem 1.0 MPI 75 KM, i pakietem sportowym (dodatkowy koszt 2 060 zł), kosztuje w sumie 48 550 zł.
Wersja 3-drzwiowa
silnik | TAKE UP! |
MOVE UP! |
HIGH UP! |
WHITE UP! | BLACK UP! |
1.0 MPI 60 KM | 31 290 zł | 34 390 zł | 39 890 zł | - | - |
1.0 MPI 75 KM | 33 590 zł | 36 690 zł | 46 490 zł | 46 490 zł | 46 490 zł |
.
Wersja 5-drzwiowa
silnik | TAKE UP! |
MOVE UP! |
HIGH UP! |
WHITE UP! | BLACK UP! |
1.0 MPI 60 KM | 32 350 zł | 35 450 zł | 40 950 zł | - | - |
1.0 MPI 75 KM | 34 650 zł | 37 750 zł | 46 050 zł | 47 550 zł | 47 550 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie VW up!.
WIDEO - zobacz wnętrze Volkswagena up!