Volkswagen Passat B7 - BEZPIECZEŃSTWO
Sedan w dbałości o ochronę pasywną oferuje maksymalnie 8 poduszek powietrznych. W skład wyposażenia standardowego wchodzi 6 poduszek - są to: przednie airbagi dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne chroniące klatki piersiowe i miednice podróżnych z przodu oraz kurtyny powietrzne zabezpieczające przed urazami głowy podczas uderzenia pasażerów obu przedziałów. Dodatkowe tylne airbagi dla zewnętrznych siedzeń kosztują 1 760 zł. W trosce o głowy i kręgosłupy przednie zagłówki siedzeń są regulowane w dwóch kierunkach, a tylne na wysokość.
>>> Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR DSG - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
W przednim przedziale zainstalowano regulowane trzypunktowe pasy z pirotechnicznymi napinaczami. Pasy tylne są trzypunktowe. Miejsca siedzące z przodu dostały sygnalizację dźwiękową przypominającą o zapięciu pasów, jest też lampka ostrzegawcza o tym fakcie na wskaźnikach. Brak zamknięcia drzwi wóz sygnalizuje odpowiednią grafiką na komputerze. Miejsca zewnętrzne tylnej kanapy przystosowano do mocowania fotelików dziecięcych, dzięki seryjnemu systemowi ISOFIX. Fabryczne siedziska dla nieco starszych dzieci wysuwane z kanapy kosztują dodatkowo 1 750 zł. Sposobem na rozrabiające dzieci jest jeszcze seryjna blokada otwierania szyb i zamków.
>>> Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR DSG - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca dodatkowo w trakcie jazdy może liczyć na bogaty zestaw elektronicznych asystentów podnoszących bezpieczeństwo. Już seryjnie w limuzynie zamontowano: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBV (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania), ASR (kontrola trakcji zapobiegająca poślizgowi kół napędzanych), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), MSR (system przeciwdziałający blokowaniu kół napędowych podczas hamowania silnikiem). Jest jeszcze asystent siły hamowania i stabilizacji toru jazdy przyczepy, a także uruchamiane automatycznie światła awaryjne w trakcie nagłego hamowania.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Każdy Passat ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Zdalnie sterowany centralny zamek z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ich ryglowanie, z kluczykami pilotami jest seryjnym wyposażeniem. Autoalarm z niezależnym zasilaniem i funkcją dozoru wnętrza z czujnikiem przechyłu to koszt 1 790 zł. System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika Keyless Access, ma cenę 990 zł w pakiecie z czujnikami parkowania przód i tył (taki wygodny zestaw "inteligentnego klucza" znalazł się w testowanym egzemplarzu). Radary parkowania poza pakietem, z wizualizacją na ekranie radia wyceniono na 2 100 zł. Kamera cofania Rear Assist dla wersji Comfortline i Highline ma cenę 1 630 zł.
>>> Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR DSG - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Ponadto dodatkowo lista płatnych opcji ma jeszcze inne gadżety. Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach kosztuje 370 zł (seria w Higline). System Side Assist monitorujący obszar za pojazdem i obok niego, wykrywający "martwe pole" w zestawie z Front Assist informującym o niebezpiecznej odległości do pojazdu poprzedzającego (automatyczne hamowanie w razie zagrożenia) kosztuje 4 380 zł. Inny zaawansowany system ACC korzystający z radaru tempomatu, automatycznie regulujący odległość między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu, współpracujący z Front Assist ma cenę 3 780 zł. System, który wykryje zmniejszoną koncentrację kierowcy i zaleci mu zrobić przerwę w podróży jest seryjny w Comfortline i Higline.
Volkswagen Passat B7 - OŚWIETLENIE
Reflektory seryjnie są halogenowe ze światłami do jazdy dziennej. Opcjonalnie za dopłatą 5 100 zł lampy pojawią się w układzie biksenonowym, z doświetlaniem zakrętów i charakterystycznymi LED-owmi światłami do jazdy dziennej (zbudowane z 15 osobnych diod). To jednak jeszcze nie wszystko, bo zestaw ten można wyposażyć w inteligentny system Dynamic Light Assist (cena 1 550 zł). Monitoruje on drogę na podstawie analizy obrazu z kamery, i steruje światłami drogowymi, tak by nie oślepiały innych użytkowników. Podobne rozwiązanie o nazwie Light Assist przełącza światła główne na mijania w reflektorach halogenowych.
>>> Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR DSG - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<
Wzdłużne lampki przeciwmgielne zamocowane po bokach zderzaka, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów są seryjne tylko w topowym Highline (w Trendline i Comfortline dopłata 710). Czujników deszczu i zmierzchu (automatyczne włączenie wycieraczek i automatyczne włączenie świateł z funkcja Coming / Leaving Home) nie ma jedynie bazowy Trendline. Kierunkowskazy w lusterkach podstawowo są wykonane w technologii LED, podobnie jak tylne światła.
Volkswagen Passat B7 - GWARANCJA
Limuzynę jak inne modele z Wolfsburga objęto 2-letnią gwarancją na mechanikę bez limitu kilometrów. Gwarancja na lakier nadwozia jest objęta okresem 3 lat, a perforacja blach okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Ponadto 2-letnią gwarancją objęte są wszystkie oryginalne części i akcesoria Volkswagen. Warunkiem naprawy gwarancyjnej jest udokumentowanie przeprowadzenia wszystkich przeglądów serwisowych samochodu zgodnie z wytycznymi producenta w książce serwisowej.
W momencie zakupu nowego samochodu, a także w okresie pierwszych 18 miesięcy użytkowania, istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy nawet do 5 roku eksploatacji, bez limitu kilometrów. Jest to tak zwane przedłużenie gwarancji "Volkswagen Life Time" na okres 12, 24 lub 36 miesięcy, dostępnej w czterech pakietach różniących się od siebie.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Siódma generacja Passata w testach zderzeniowych niezależnej organizacji badawczej Euro NCAP, zdobyła maksymalną ilość pięciu gwiazdek. Samochód wypadł dobrze zarówno przy zderzeniach czołowych jak i bocznych. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa - ochrona pasażerów przednich siedzeń dostała 91 proc. punktów. Obszar ochronny dzieci uzyskał wynik 77 proc. punktów. Próby wypadku z pieszym wykazały skuteczność ochrony na 58 proc. punktów, a systemy wspomagające bezpieczeństwo w trakcie jazdy otrzymały 71 proc. punktów.
Volkswagen Passat B7 - CENA w POLSCE
Auto w polskich salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia. Najtańszy Passat B7 z poziomu Trendline z silnikiem 1.4 TSI 122 KM kosztuje 87 690 zł. Cena ta stanowi jedną z najwyższych w segmencie D. Da przykładu za inne konkurencyjne auta tej samej klasy zapłacimy kolejno (podane ceny dotyczą modeli bazowych): Hyundai i40 - 71 100 zł, Toyota Avensis - 76 900 zł, Skoda Superb - 79 700 zł, Peugeot 508 - 80 100 zł, Citroen C5 - 81 500 zł, Renault Laguna - 83 800 zł, Kia Optima - 84 900 zł, Honda Accord - 85 400 zł, Mazda 6 - 88 700 zł, Opel Insignia - 88 750 zł.
Opisywany przez redakcję SuperAuto24.pl Volkswagen z silnikiem 2.0 TDI CR 177 KM DSG, to wersja wyposażenia Highline. W polskiej ofercie model ten startuje od kwoty 137 290 zł. Identyczny model jak w naszym teście po wliczeniu elementów wyposażenia opcjonalnego to koszt dokładnie 175 250 zł.
silnik / wersja | Trendline | Comfotline | Highline |
1.4 TSI 122 KM, 6 biegowy | 87 690 zł | 92 990 zł | - |
1.4 TSI 160 KM, 6 biegowy, BlueMotion Technology | - | 100 990 zł | 110 690 zł |
1.4 TSI 160 KM, DSG 7 stopniowa, BlueMotion Technology | - | 110 690 zł | 120 390 zł |
2.0 TSI 210 KM, DSG 6 stopniowa | - | - | 133 590 zł |
1.6 TDI CR 105 KM, 6 biegowy, BlueMotion Technology | 96 990 zł | 102 290 zł | - |
2.0 TDI CR 140 KM, 6 biegowy, BlueMotion Technology | 105 790 zł | 111 090 zł | 120 790 zł |
2.0 TDI CR 140 KM, DSG 6 stopniowa, BlueMotion Technology | - | 120 090 zł | 129 790 zł |
2.0 TDI CR 177 KM, 6 biegowy, BlueMotion Technology | - | 118 590 zł | 128 290 zł |
2.0 TDI CR 177 KM, DSG 6 stopniowa, BlueMotion Technology | - | 127 590 zł | 137 290 zł |
2.0 TDI CR 177 KM, DSG 6 stopniowa, 4MOTION, BlueMotion Technology | - | - | 147 390 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Volkswagena Passata Limousine siódmej generacji.