VW Passat - WSTĘP
VW Passat to jedno z najpopularniejszych aut segmentu D, czyli klasy wyższej średniej. Pierwszy Passat na rynku pojawił się w 1973 roku, a zaprojektował go słynny włoski stylista Giorgietto Giugiaro. Aktualnie w sprzedaży znajduje się Passat B7, czyli siódmej już generacji, która zadebiutowała w 2010 roku.
>>> VW Passat 2011 – CENA od 87 090 zł
Starsze modele:
>>> VW Passat 2008– CENA od 38,9 tys. zł
W Polsce VW Passat sedan, z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 122 KM w podstawowej wersji wyposażenia Trendline, kosztuje 87 090 zł. Najdroższy Passat sedan w wersji Highline 4Motion z silnikiem diesla 2.0 TDI 170 KM BlueMotion Technology, to wydatek rzędu 142 290 zł.
VW Passat – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Passat B7, to samochód stosunkowo nowy na rynku, dlatego opinie użytkowników w portalu Autocentrum.pl są raczej nieliczne. Na sześć zamieszczonych opinii, dwie były negatywne. Przytaczamy więc jedną opinię pozytywną i jedną negatywną:
> Pawełradom: Wszystko ok. Polecam to auto jest bardzo ładne zwłaszcza gdy ma xenony i ledy. Ładnie to wygląda w nocy.
> Wojciech: Nie jest to żadna rewelacja, następne auto na pewno nie będzie z koncernu VW
VW Passat B6 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
VW Passat - OPINIE DZIENNIKARZY
Marek Wieliński / Moto.wp.pl: Zmiany w nowej wersji B7 w stosunku do B6 trudno dostrzec od razu, chociaż w rzeczywistości jedynym niezmienionym elementem karoserii pozostał dach. Z boku ich nie widać, ale z tyłu i z przodu już tak. Nowe zderzaki i lampy - takie jak w innych, nowych modelach tej marki. Z jednej strony to zapewne efekt ograniczania kosztów, z drugiej lęk przed zepsuciem znakomicie sprzedającego się produktu. Passat odniósł sukces nie tylko w Polsce. Przypomnijmy, u nas jest jednym z najchętniej kupowanych używanych kombi i jednym z najczęściej kradzionych samochodów. Produkowany od 1973 roku, oferowany w ponad 100 krajach świata, do tej pory sprzedał się w imponującej ilości ponad 15 milionów egzemplarzy. Nowy Volkswagen Passat ma długość 4769 mm (wersja kombi o nazwie Variant: 4771 mm). Szerokość: 1820 mm i wysokość: 1474 mm (Variant: 1519 mm) pozostały bez zmian w stosunku do poprzedniego modelu. Z przodu wyróżnia się nowy kształt maski i grilla oraz nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami biksenonowymi i charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, składającymi się z 15 diod LED.
Wnętrze poddano subtelnym modyfikacjom, przeprojektowano zestaw wskaźników, zastosowano lepsze materiały wykończeniowe. Pośrodku deski rozdzielczej zamontowano analogowy zegar. Nowe fotele wyposażono w zagłówki z regulacją w poziomie i pionie. Kształt deski rozdzielczej to oczywiście nowa linia Volkswagena, znana już między innymi z Touarega, Golfa i Polo. Nowy jest też układ przycisków wokół dźwigni zmiany biegów. Umieszczono tam między innymi guzik sterujący działaniem elektrycznego hamulca postojowego i przycisk start/stop, uruchamiający silnik.
O nowym Passacie można powiedzieć, że prawie się nie zmienił, ale jest teraz bardziej dopracowany. Przedstawiciele Volkswagena są dumni ze swojego najnowszego produktu. Są nawet tacy, którzy twierdzą, że ich dzieło może rywalizować z Mercedesem klasy C.
VW Passat - TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 12/11, 5 października 2011 r. porównał VW Passata B7 Variant z Peugeotem 508:
- Peugeot amortyzuje dość twardo, na dłuższych wertepach karoseria podskakuje. Nie jest niestety już tak komfortowo, jak było kiedyś we francuskich limuzynach klasy średniej. W tej dziedzinie Passat okazuje się lepszy, a dodatkowo może być wyposażony w adaptacyjną regulację zawieszenia DCC (3480 zł) – pisze Tomasz Kamiński. Jego zdaniem prowadzący niemieckie auto docenią w mieście jeszcze jedną jego zaletę – mniejszą średnicę zawracania. Wynik francuskiego rywala okazuje się o prawie metr gorszy. Atutem Volkswagena są również skuteczniejsze hamulce. Ta przewaga widoczna jest zarówno przy zimnym, jak i rozgrzanym układzie. Trzeba jednak przyznać, że oba pojazdy udaje się sprawnie zatrzymać z prędkości 100 km/h. (…) Kierowcy VW znacznie łatwiej wyczuwają tył pojazdu podczas manewrowania.
W opinii testerów AŚ, popisowa dziedzina Passata to przestronność wnętrza. W obu rzędach siedzeń jest na tyle dużo miejsca, że nawet gdy podróżują tylko wysokie osoby, nie brakuje im przestrzeni na nogi oraz nad głowami. W tej kwestii francuska limuzyna musi uznać wyższość rywala.
VW Passat 1.4 TSI 122 KM – DANE TECHNICZNE
VW Passat B7 | DANE TECHNICZNE | |
NADWOZIE | ||
Rodzaj | sedan | |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,769/1,820/1,470 | |
Rozstaw osi (metry) | 2,712 | |
Masa własna (tony) | 1,365 | |
Pojemność bagażnika (litry) | 565 | |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 70 | |
SILNIK | TSI | |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 | |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) | |
Moc (kW / KM) | 90 / 122 (5000 obr./min) | |
Moment obrotowy (Nm) | 200 (4000 obr./min) | |
OSIĄGI | ||
Szybkość maksymalna (km/h) | 203 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,3 | |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | ||
Cykl miejski (litry/100 km) | 8,1 | |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,1 | |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 6,3 | |
CENA | ||
grudzień 2011 | 87 090 zł | |
DODATKI | ||
Ksenony (zł) | 4890 zł | |
Nawigacja (zł) | 7550 zł | |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
VW Passat 1.4 TSI 122 KM - SPALANIE
Według danych producenta, VW Passat z silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 122 KM spala: 8,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.
VW Passat (2011) – CENA
W Polsce VW Passat sedan, z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 122 KM w podstawowej wersji wyposażenia Trendline, kosztuje 87 090 zł. Najdroższy Passat sedan w wersji Highline 4Motion z silnikiem diesla 2.0 TDI 170 KM BlueMotion Technology, to wydatek rzędu 142 290 zł.
VW Passat - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> VW Passat 2011 r. – cena od 88,4 tys. zł
>>> VW Passat 2006 r. – cena od 24,9 tys. zł