VW Passat Variant - WSTĘP
VW Passat to jedno z najpopularniejszych aut segmentu D, czyli klasy wyższej średniej. Pierwszy Passat na rynku pojawił się w 1973 roku, a zaprojektował go słynny włoski stylista Giorgietto Giugiaro. Aktualnie w sprzedaży znajduje się Passat B7, czyli siódmej już generacji, która zadebiutowała w 2010 roku.
>>> VW Passat 2011 – CENA od 87 tys. zł
Starsze modele:
>>> VW Passat 2006 – CENA od 33 tys. zł
>>> VW Passat 2003 – CENA od 17 tys. zł
W Polsce VW Passat Variant, czyli kombi, z silnikiem diesla 2.0 TDI CR Bluemotion Technology o mocy 140KM, w podstawowej wersji wyposażenia Trendline, kosztuje 109 290 zł.
VW Passat – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Samochód jest stosunkowo nowy na rynku w wersji B7, dlatego opinie użytkowników w portalu Autocentrum.pl są raczej nieliczne. Na sześć zamieszczonych opinii, dwie były negatywne. Przytaczamy więc jedną opinię pozytywną i jedną negatywną:
> Pawełradom: Wszystko ok. Polecam to auto jest bardzo ładne zwłaszcza gdy ma xenony i ledy. Ładnie to wygląda w nocy.
> Wojciech: Nie jest to żadna rewelacja, następne auto na pewno nie będzie z koncernu VW
VW Passat B6 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
VW Passat – OPINIE DZIENNIKARZY
Marek Wieliński / moto.wp.pl: Zmiany w nowej wersji B7 w stosunku do B6 trudno dostrzec od razu, chociaż w rzeczywistości jedynym niezmienionym elementem karoserii pozostał dach. Z boku ich nie widać, ale z tyłu i z przodu już tak. Nowe zderzaki i lampy - takie jak w innych, nowych modelach tej marki. Z jednej strony to zapewne efekt ograniczania kosztów, z drugiej lęk przed zepsuciem znakomicie sprzedającego się produktu. Passat odniósł sukces nie tylko w Polsce. Przypomnijmy, u nas jest jednym z najchętniej kupowanych używanych kombi i jednym z najczęściej kradzionych samochodów. (…) Nowy Volkswagen Passat ma długość 4769 mm (wersja kombi o nazwie Variant: 4771 mm). Szerokość: 1820 mm i wysokość: 1474 mm (Variant: 1519 mm) pozostały bez zmian w stosunku do poprzedniego modelu. Z przodu wyróżnia się nowy kształt maski i grilla oraz nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami biksenonowymi i charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, składającymi się z 15 diod LED. (…)
Volkswagen Passat w kolejnym wcieleniu zyskał na jakości, komforcie i bezpieczeństwie. Pod tym względem zbliżył się nieco do limuzyn klasy premium, a dzięki niewielkiej zmianie ceny ma szansę pozostać w Niemczech „autem dla ludu”. Niestety, jak na polskie warunki, pozostał po prostu drogi. Na pociechę, w cenie drogiego auta klasy średniej oferuje luksusowe wyposażenie z górnej półki.
VW Passat – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 12/11, 5 października 2011 r. porównał VW Passata B7 Variant z Peugeotem 508:
- Peugeot amortyzuje dość twardo, na dłuższych wertepach karoseria podskakuje. Nie jest niestety już tak komfortowo, jak było kiedyś we francuskich limuzynach klasy średniej. W tej dziedzinie Passat okazuje się lepszy, a dodatkowo może być wyposażony w adaptacyjną regulację zawieszenia DCC (3480 zł) – pisze Tomasz Kamiński. Jego zdaniem prowadzący niemieckie auto docenią w mieście jeszcze jedną jego zaletę – mniejszą średnicę zawracania. Wynik francuskiego rywala okazuje się o prawie metr gorszy. Atutem Volkswagena są również skuteczniejsze hamulce. Ta przewaga widoczna jest zarówno przy zimnym, jak i rozgrzanym układzie. Trzeba jednak przyznać, że oba pojazdy udaje się sprawnie zatrzymać z prędkości 100 km/h. (…) Kierowcy VW znacznie łatwiej wyczuwają tył pojazdu podczas manewrowania.
W opinii testerów AŚ, popisowa dziedzina Passata to przestronność wnętrza. W obu rzędach siedzeń jest na tyle dużo miejsca, że nawet gdy podróżują tylko wysokie osoby, nie brakuje im przestrzeni na nogi oraz nad głowami. W tej kwestii francuska limuzyna musi uznać wyższość rywala.
VW Passat Variant 2.0 TDI 140 KM – DANE TECHNICZNE
VW Passat B7 Variant | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | kombi |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,771/1,820/1,516 |
Rozstaw osi (metry) | 2,712 |
Masa własna (tony) | 1,496 |
Pojemność bagażnika (litry) | 603 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 70 |
SILNIK | TDI CR Bluemotion Technology |
Paliwo | olej napędowy |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc (kW / KM) | 103 / 140 (4200 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 320 (2500 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,0 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 5,6 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 4,0 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 4,6 |
CENA | |
listopad 2011 | 109 290 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | 4890 zł |
Nawigacja (zł) | System nawigacji satelitarnej "RNS 315" - 2930 zł |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
VW Passat Variant 2.0 TDI 140 KM - SPALANIE
Według danych producenta, VW Passat Variant z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI Bluemotion o mocy 140 KM spala: 5,6 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,0 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,6 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, VW Passat Variant z silnikiem 2.0 TDI pali:
* ŚREDNIO - 6,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 6,6 l/100 km
* W TRASIE - 5,4 l/100 km
VW Passat Variant 2.0 TDI 140 KM – CENA
W Polsce VW Passat Variant, czyli kombi, z silnikiem diesla 2.0 TDI CR Bluemotion Technology o mocy 140KM, w podstawowej wersji wyposażenia Trendline, kosztuje 109 290 zł.
VW Passat - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> VW Passat 2011 r. – cena od 87 tys. zł