VW Passat Variant – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-14 11:30

VW Passat Variant - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o VW Passat Variant za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA VW PASSAT 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie VW Passat Variant, VW PASSAT ranking niezawodności, ZDJĘCIA VW PASSAT - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie VW PASSAT tylko na Superauto24.pl.

VW Passat Variant - WSTĘP

VW Passat to jedno z najpopularniejszych aut segmentu D, czyli klasy wyższej średniej. Pierwszy Passat na rynku pojawił się w 1973 roku, a zaprojektował go słynny włoski stylista Giorgietto Giugiaro. Aktualnie w sprzedaży znajduje się Passat B7, czyli siódmej już generacji, która zadebiutowała w 2010 roku.

>>> VW Passat 2011 – CENA od 87 tys. zł

Starsze modele:

>>> VW Passat 2006 – CENA od 33 tys. zł

>>> VW Passat 2003 – CENA od 17 tys. zł

W Polsce VW Passat Variant, czyli kombi, z silnikiem diesla 2.0 TDI CR Bluemotion Technology o mocy 140KM, w podstawowej wersji wyposażenia Trendline, kosztuje 109 290 zł.

VW Passat – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Samochód jest stosunkowo nowy na rynku w wersji B7, dlatego opinie użytkowników w portalu Autocentrum.pl są raczej nieliczne. Na sześć zamieszczonych opinii, dwie były negatywne. Przytaczamy więc jedną opinię pozytywną i jedną negatywną:

> Pawełradom: Wszystko ok. Polecam to auto jest bardzo ładne zwłaszcza gdy ma xenony i ledy. Ładnie to wygląda w nocy.

> Wojciech: Nie jest to żadna rewelacja, następne auto na pewno nie będzie z koncernu VW

VW Passat B6 - film z CRASH TESTu Euro NCAP

VW Passat – OPINIE DZIENNIKARZY

Marek Wieliński / moto.wp.pl: Zmiany w nowej wersji B7 w stosunku do B6 trudno dostrzec od razu, chociaż w rzeczywistości jedynym niezmienionym elementem karoserii pozostał dach. Z boku ich nie widać, ale z tyłu i z przodu już tak. Nowe zderzaki i lampy - takie jak w innych, nowych modelach tej marki. Z jednej strony to zapewne efekt ograniczania kosztów, z drugiej lęk przed zepsuciem znakomicie sprzedającego się produktu. Passat odniósł sukces nie tylko w Polsce. Przypomnijmy, u nas jest jednym z najchętniej kupowanych używanych kombi i jednym z najczęściej kradzionych samochodów. (…) Nowy Volkswagen Passat ma długość 4769 mm (wersja kombi o nazwie Variant: 4771 mm). Szerokość: 1820 mm i wysokość: 1474 mm (Variant: 1519 mm) pozostały bez zmian w stosunku do poprzedniego modelu. Z przodu wyróżnia się nowy kształt maski i grilla oraz nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami biksenonowymi i charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, składającymi się z 15 diod LED. (…)

Volkswagen Passat w kolejnym wcieleniu zyskał na jakości, komforcie i bezpieczeństwie. Pod tym względem zbliżył się nieco do limuzyn klasy premium, a dzięki niewielkiej zmianie ceny ma szansę pozostać w Niemczech „autem dla ludu”. Niestety, jak na polskie warunki, pozostał po prostu drogi. Na pociechę, w cenie drogiego auta klasy średniej oferuje luksusowe wyposażenie z górnej półki.

VW Passat – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 12/11, 5 października 2011 r. porównał VW Passata B7 Variant z Peugeotem 508:
 
- Peugeot amortyzuje dość twardo, na dłuższych wertepach karoseria podskakuje. Nie jest niestety już tak komfortowo, jak było kiedyś we francuskich limuzynach klasy średniej. W tej dziedzinie Passat okazuje się lepszy, a dodatkowo może być wyposażony w adaptacyjną regulację zawieszenia DCC (3480 zł) – pisze Tomasz Kamiński. Jego zdaniem prowadzący niemieckie auto docenią w mieście jeszcze jedną jego zaletę – mniejszą średnicę zawracania. Wynik francuskiego rywala okazuje się o prawie metr gorszy. Atutem Volkswagena są również skuteczniejsze hamulce. Ta przewaga widoczna jest zarówno przy zimnym, jak i rozgrzanym układzie. Trzeba jednak przyznać, że oba pojazdy udaje się sprawnie zatrzymać z prędkości 100 km/h. (…) Kierowcy VW znacznie łatwiej wyczuwają tył pojazdu podczas manewrowania.

W opinii testerów AŚ, popisowa dziedzina Passata to przestronność wnętrza. W obu rzędach siedzeń jest na tyle dużo miejsca, że nawet gdy podróżują tylko wysokie osoby, nie brakuje im przestrzeni na nogi oraz nad głowami. W tej kwestii francuska limuzyna musi uznać wyższość rywala.

VW Passat Variant 2.0 TDI 140 KM – DANE TECHNICZNE

 VW Passat B7 Variant  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE   
 Rodzaj  kombi
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                        4,771/1,820/1,516
 Rozstaw osi (metry)  2,712
 Masa własna (tony)  1,496
 Pojemność bagażnika (litry)  603
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  70
 SILNIK  TDI CR Bluemotion Technology
 Paliwo  olej napędowy
 Liczba cylindrów  4
 Moc (kW / KM)  103 / 140 (4200 obr./min)                                          
 Moment obrotowy (Nm)  320 (2500 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  210
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  10,0
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)                
 Cykl miejski (litry/100 km)  5,6
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,0
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,6
 CENA  
 listopad 2011  109 290 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  4890 zł
 Nawigacja (zł)  System nawigacji satelitarnej "RNS 315" - 2930 zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

VW Passat Variant 2.0 TDI 140 KM - SPALANIE

Według danych producenta, VW Passat Variant z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI Bluemotion o mocy 140 KM spala: 5,6 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,0 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,6 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, VW Passat Variant z silnikiem 2.0 TDI pali:

* ŚREDNIO - 6,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 6,6 l/100 km
* W TRASIE - 5,4 l/100 km

VW Passat Variant 2.0 TDI 140 KM – CENA

W Polsce VW Passat Variant, czyli kombi, z silnikiem diesla 2.0 TDI CR Bluemotion Technology o mocy 140KM, w podstawowej wersji wyposażenia Trendline, kosztuje 109 290 zł.

VW Passat - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> VW Passat 2011 r. – cena od 87 tys. zł

>>> VW Passat 2008 r. – cena od 45 tys. zł

>>> VW Passat 2005 r. – cena od 25 tys. zł