Prekursor aut MPSV Minivan z charakterem
Seat dość długo zwlekał z opracowaniem kompaktowego minivana. Wreszcie dokonał tego, wprowadzając na rynek taki pojazd o nazwie altea w 2004 roku. Nowe hiszpańskie auto to doskonały przykład na to, jak znany temat można przedstawić w niemal zupełnie nowej postaci. Charakterystyczny, ciekawy wygląd altei spodobał się jurorom różnych konkursów, ale samochód doceniono nie tylko za zewnętrzny wizerunek. Interesująca stylistyka uniwersalnego jednobryłowego nadwozia w połączeniu z wyraźnie sportowym charakterem pojazdu sprawiła, że alteę okrzyknięto prekursorem nowej grupy typu MPSV (multipurpse sport vehicle), czyli wielozadaniowych pojazdów sportowych. Altea występuje jeszcze w wersji przedłużonej XL i napędem na cztery koła.
Wrażliwe silniki TDI
Seat altea w raporcie TUV-u, dotyczącym niezawodności aut w najmłodszej kategorii wiekowej, wypada pod tym względem sporo powyżej średniego poziomu. Typowe przypadłości tego modelu związane są z jednostkami TDI z koncernu VW. Należą do nich podatne na zerwanie, głównie z powodu nieprzestrzegania terminu i technologii wymiany, paski rozrządu, awarie przepływomierzy powietrza, a w silnikach dwulitrowych zdarzają się przypadki uszkodzenia uszczelki głowicy.
Do dwóch litrów
- Z wersji benzynowych seata altei największą popularnością na naszym rynku cieszy się silnik 1,6 l o mocy 102 KM. Natomiast wśród diesli najliczniejszą grupę tworzą jednostki 1,9TDI i 2,0TDI, dysponujące odpowiednio mocą 105 i 140 koni mechanicznych, wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą pompowtryskiwaczy.