Bieżące utrzymanie obejmuje głównie prace interwencyjne, które polegają na remontowaniu istniejących chodników, ścieżek rowerowych oraz miejsc parkingowych będących w zarządzie miasta. Chodzi m.in. o wymianę krawężników i nawierzchni, budowę zatoczek postojowych czy utwardzanie placów wielofunkcyjnych oraz remontowanie punktowych uszkodzeń w jezdniach. Miasto na bieżąco prowadzi również przegląd wszystkich ciągów rowerowych oraz pieszo–rowerowych.
Mimo epidemii koronawirusa prace nie spowalniały. Wykonawca, bełchatowska firma Lear, pracował zgodnie z harmonogramem i zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa. Wszystkie zlecone zadania zostały zrealizowane terminowo.
– Utrzymanie naszych dróg, remonty i budowa nowych chodników, miejsc parkingowych oraz alejek spacerowych są niezwykle ważna dla naszych mieszkańców. Dlatego każdego roku inwestujemy w miejską infrastrukturę – mówi wiceprezydent Bełchatowa Dariusz Matyśkiewicz.
Ekipy pracowały w różnych częściach miasta. Pracowników można było powstać m.in. na os. Przytorze, gdzie powstał jest chodnik łączący ulicę Gombrowicza z al. Wyszyńskiego, nowe płyty ułożone zostały także w ciągu ul. Słowackiego, a konkretnie w rejonie bloków nr 3, 5, 9 i 11. Z nowych deptaków korzystać można również w rejonie bl. nr 3 przy ul. Św. Barbary, łączącego ul. Staszica z ul. Turkusową, w rejonie bl. nr 9, łączącego ul. Staszica z ul. Berylową, w pasach drogowych ulic 1 Maja (rejon bl. nr 2 na os. Okrzei) oraz Królewskiej. Na liście zrealizowanych robót znalazł się także remont skarpy w ciągu ul. Żeromskiego, a działka przy ul. Lipowej została na nowo zagospodarowana. Z kolei mieszkańcy os. Dolnośląskiego spacerują już po nowych alejkach, które wybudowane zostały za kortami tenisowymi.
Jeśli chodzi o zatoki parkingowe, nowa powstała na os. Dolnośląskim. W okolicach bloku nr 106 zaparkować może 8 samochodów. Natomiast na os. Budowlanych drogowcy pogłębili istniejące wcześniej miejsca parkingowe przy bloku nr 1 oraz poszerzyli dojazd do parkingu.
Wszystkie zrealizowane w pierwszym półroczu prace kosztowały 440 tys. zł. Warto przypomnieć, że podpisana w styczniu umowa na bieżące utrzymanie obowiązywać będzie do końca 2021 roku i opiewa na kwotę 4,1 mln zł.
Polecany artykuł: