Obecnie koronawirusa ma potwierdzonych dwóch pracowników bełchatowskiej poczty.
- 9 sierpnia otrzymaliśmy potwierdzenie informacji o pierwszym przypadku, 10 sierpnia o drugim. Przeprowadziliśmy dezynfekcję placówki, ustaliliśmy listę współpracowników, którzy mieli kontakt z zakażonymi, w celu objęcia ich kwarantanną. Przekazujemy również na bieżąco Sanepidowi wszelkie niezbędne informacje w tej sprawie – informuje Justyna Siwek rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Wieluń: Jak wygląda życie w czerwonej strefie? Dramat weselników, niepokoje firm pogrzebowych [WIDEO]
Rzeczniczka podkreśla, że urząd przy ulicy Kościuszki jest już po procesie dezynfekcji i normalnie obsługuje klientów.
- Renty i emerytury zostały doręczone w terminie 9 czerwca, najszybciej jak było to możliwe – dodaje Siwek.
Rzeczniczka podkreśla, że pracownicy Poczty Polskiej są na bieżąco wyposażani w środki ochrony osobistej, a placówka skrupulatnie wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz GIS-u dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem.
- Sytuacja w Spółce jest na bieżąco monitorowania przez służby odpowiedzialne za zarządzanie kryzysowe i ciągłość działania, bezpieczeństwo i higienę pracy oraz zarządzanie zasobami ludzkim. Poczta wprowadziła wiele zmian w organizacji pracy, aby zmniejszyć ryzyko zarażenia się koronawirusem, m.in. wprowadzono specjalne strefy oraz podział listonoszy na grupy, które nie kontaktują się ze sobą – informuje Justyna Siwek.
Do końca czerwca br. Poczta Polska zakupiła dla swoich pracowników blisko blisko 800 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk i powierzchni. Pracowników spółki wyposażono także w blisko 10 mln par rękawiczek jednorazowych, 940 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania, 590 tys. sztuk maseczek jednorazowych oraz ponad 81 tys. sztuk przyłbic plastikowych.
Pracownicy Poczty Polskiej zaznaczają, że dbałość o przestrzeganie zasad w związku z sytuacją epidemiologiczną powinna być obowiązkiem nie tylko pracowników spółki, ale także tych, którzy z jej usług korzystają.
- Apelujemy do klientów, aby przebywając w placówkach pocztowych zasłaniali nos i usta, także podczas odbierania przesyłki od listonosza warto założyć maseczkę – dodaje Siwek.