Remont, który trwa od kilku już miesięcy, rzeczywiście należy do tych generalnych. W interpelacji na zapytanie radnego Kuli, wypisano zakres prac, jaki jest wykonywany w 17 pomieszczeniach na III piętrze budynku. Ekipy mają wykonać między innymi: malowanie, tynkowanie i gipsowanie ścian, podwieszane sufity i zabudowy, wymienione mają zostać drzwi i parapety, a także płytki na ścianach i podłogach w dwóch pomieszczeniach socjalnych. W remontowym budżecie zaplanowano także montaż nowych grzejników, oświetlenia oraz gniazdek i wyłączników. Listę uzupełniają prace murowe i elektryczne, wymiana dywanowych wykładzin i montaż wyposażenia.
Z generalnego remontu mają być wyłączone dwa sanitariaty – damski i męski (tam zaplanowano tylko wymianę drzwi), część korytarza głównego tj. klatki schodowej oraz dźwigu osobowego.
Łącznie na wszystkie prace przygotowano budżet w wysokości 385 tysięcy złotych! Zdaniem jednego z radnych, to bajońskie pieniądze. „Za taką kwotę to ludzie budują sobie nowe domy, a nie remontują jedno piętro! - pisze w mediach społecznościowych Włodzimierz Kula. Ponadto radny poddaje pod wątpliwość zasadność remontu podkreślając, że:
- Piętro to było remontowane w 2003 i 2006 roku. No i pozostałe piętra w tym budynku bardziej zasługują na remont, tym bardziej, że pracuje tam zdecydowanie więcej pracowników niż na piętrze III. I czy ta inwestycja jest najbardziej niezbędna dla władz powiatu? Czy na większą uwagę starosty nie zasługują chociażby drogi powiatowe, których stan jest katastrofalny? - retorycznie pyta Włodzimierz Kula.
Co na to urzędnicy?
Urzędnicy starostwa podkreślają, że remont III piętra wynikał z zaplanowanej wcześniej inwestycji, która dotyczyła kompleksowej wymiany okablowania – chodzi nie tylko o elektrykę, ale przede wszystkim o całą infrastrukturę teleinformatyczną, która była znacząco przestarzała. Kiedy zakończyły się prace z tego zakresu pomieszczenia wymagały remontu.
Pracownicy urzędu jasno wskazują, że w kolejnych latach przeprowadzony zostanie remont w bardzo zbliżonym zakresie na pozostałych piętrach siedziby starostwa, bo tak naprawdę cały gmach przy Pabianickiej nadaje się do modernizacji. Budynek ma przechodzić lifting sukcesywnie, w miarę możliwości budżetowych.
- Na uwagę zasługuje również fakt, iż dwa pomieszczenia biurowe zostały zaadaptowane na aneks socjalny przeznaczony dla pracowników wszystkich pięciu kondygnacji budynku urzędu, którzy do tej pory takiego pomieszczenia socjalnego nie posiadali – informują urzędnicy i dodają, że wybrana oferta była najkorzystniejszą: - Oferta na zadanie pn. „Przebudowa pomieszczeń III piętra Starostwa Powiatowego ul. Pabianicka 17/19”, opiewająca na kwotę 385.994,59 zł była najniższą ofertą złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. Pozostałe oferty złożone zostały odpowiednio na kwoty: 393.048,96 zł oraz 427.083,92 zł.
Remont III piętra budynku przy Pabianickiej jest przeprowadzany w etapach. W listopadzie ubiegłego roku rozpoczął się pierwszy etap i trwał do końca grudnia. W styczniu ruszyła druga część prac, która ma się zakończyć w marcu.