Kierowcy już zauważyli ruch ekip budowlanych przy wiadukcie „bełchatowskim”. Na ten moment służby firmy Budimex, która jest wykonawcą prac, usunęły dotychczasowe oświetlenie uliczne, są też prowadzone prace ziemne przy zjazdach z wiaduktu na A1 – powstają podbudowy z kruszywa pod przyszłe „rondo”.
- Jesteśmy już mocno zaawansowani w robotach ziemnych oraz konstrukcji pod nawierzchnię, której zwieńczeniem będzie ułożenie w listopadzie masy bitumicznej w zakresie niezbędnym do poprowadzenia objazdu - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimex S.A
Do końca 2019 roku ruch z wiaduktu, zostanie przeniesiony na tymczasowe skrzyżowanie, a obecnie istniejący wiadukt zostanie rozebrany.
- Wszystko idzie zgodnie z założonym harmonogramem. Nowe skrzyżowanie jest przygotowywane z planem i przejmie funkcję obecnego wiaduktu już w grudniu. Ten z kolei z końcem 2019 roku zacznie być rozbierany – wyjaśnia Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDiK.
Jak zaznacza rzecznik GDDiK tymczasowe skrzyżowanie będzie zbliżone kształtem do rombu, nie będzie to typowe okrągłe czy owalne rondo. Natomiast będzie na nim obowiązywać taka organizacja ruchu. Trzeba jednak przyznać, że skrzyżowanie będzie ogromne, jego przekątna będzie się wahać na poziomie 350-380 metrów, objazd po obwodzie to dystans 1600 m.! Skrzyżowanie będzie obsługiwało cztery wloty i wyloty, dwa od strony A1 i po jednym od strony Bełchatowa i Piotrkowa Trybunalskiego. W każdym kierunku będzie obowiązywać jeden pas ruchu o szerokości 4,5 metra, tam gdzie jest to konieczne będzie o 1 metr szerzej.
Organizacja ruchu na tymczasowym skrzyżowaniu ma obowiązywać do początku 2021 roku.
Budowa 16-kilometrowego odcinka autostrady A1 miedzy węzłami: Tuszyn i Piotrków Trybunalski trwa już dziesięć miesięcy.
- Wykonane zostały już pierwsze odcinki warstw konstrukcyjnych jezdni i przebudowy kolizji wodociągowej, trwają przebudowy kolizji energetycznych. Budowana jest nowa kanalizacja deszczowa. Trwają prace na pierwszych czterech wiaduktach w ciągu autostrady i nad autostradą. Trwają też prace na 19 z 26 przepustów skrzynkowych. Na budowie codziennie pracuje ponad 100 jednostek sprzętowych i transportowych – informuje biuro prasowe Budimex.
Nowością tego odcinka A1 będzie betonowa nawierzchnia. Po przeprowadzeniu prac kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w każdym kierunku o dwóch jezdniach oraz pas awaryjny. Dodatkowo z węzła „Piotrków Trybunalski Zachód” kierowcy zyskają zjazd z Łodzi w kierunku Warszawy i z Warszawy w kierunku Łodzi.
Zakończenie prac na A1 na odcinku Piotrków Trybunalski – Tuszyn planowane jest do końca września 2021 roku.