Pierwsze trzy nowe pojazdy zaczną kursować już w przyszłym roku, a pozostałe w 2018. 15 pojazdów będzie miało długość około 30 metrów. Kolejne trzy będą o 10 metrów krótsze.
Krótsze pojazdy będą dedykowane do obsługi linii, z których korzysta mniej pasażerów.
- To największe zamówienie w historii bydgoskiej komunikacji miejskiej związane z odnową taboru – podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. - Pozwoli to obsługiwać kolejne linie komfortowymi pojazdami.
O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będzie nie tylko cena. Pod uwagę będzie brana również m.in. ocena jakość serwisu technicznego.
Tramwaje mają się pojawić w ciągu dwóch lat od podpisania umowy. Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane i wyposażone w nowoczesne rozwiązanie technologiczne. 18 nowych tramwajów pozwoli wycofać z bydgoskich torów najstarsze pojazdy.
Wcześniej, w związku z budową linii tramwajowej do Fordonu, Bydgoszcz kupiła 12 tramwajów Swing. Kosztowały 109 mln zł.