Zamontowana została już cała konstrukcja stalowa oraz tzw. „cicha dylatacja".
Urządzenia beznakładkowe produkcji niemieckiej są pierwszymi tego rodzaju w Bydgoszczy. Charakteryzują się tym, że kształt falisty jest nadawany głównemu profilowi stalowemu, a nie nakładkom, które często się obluzowują. Efektem jest obniżenie poziomu hałasu o ok. 40%.
Zobacz: Bydgoszcz: Ktoś porzucił szczeniaki w lesie obok szpitala! Uratował je cud
Na obiekcie ułożone zostały też krawężniki, co pozwoliło rozpocząć układanie nawierzchni na ciągu pieszo-rowerowymZastosowana została tu kolejna nowość jaką jest fibrobeton, czyli beton zbrojony włóknem rozproszonym, w tym przypadku polimerowo-bazaltowym.
Po wykonaniu ciągu pieszo-rowerowego, rozpocznie się układanie nawierzchni na jezdni. Obecnie kontynuowane są też prace przy odwodnieniu obiektu i na przyczółkach.
Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem ma być przejezdny jeszcze wiosną.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.