Bydgoski Rower Aglomeracyjny. Miasto przygotowuje się do kolejnego sezonu

2021-01-28 8:47

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na obsługę i utrzymanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w systemie pomostowym. - Mimo trudnej sytuacji epidemicznej i długotrwałego spadku liczby wypożyczeń zabezpieczyliśmy środki na dalsze funkcjonowanie miejskich rowerów - informują bydgoscy urzędnicy. Firma zainteresowana obsługą BRA w 2021 roku wyceniła wartość zadania na blisko 1,3 mln zł.

Bydgoski Rower Aglomeracyjny 2021

W październiku ubiegłego roku skończyła się dotychczasowa umowa na system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA). Prawo zamówień publicznych wymusiło wyłonienie nowego operatora w drodze przetargu. Jedyną ofertę złożyła firma Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy, która oszacowała wartość usługi na kwotę 1,28 mln zł. Obecnie sprawdzamy złożoną ofertę. Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie mógł przygotować się do nowego sezonu rowerowego, który ruszy 1 marca. Umowa będzie obowiązywała tylko przez rok 2021 i opierać się będzie na wykorzystaniu istniejących stacji i rowerów.

- Po zakończeniu poprzedniej umowy (październik 2020), nie demontowaliśmy  istniejących stacji rowerowych w terenie - informują bydgoscy urzędnicy i dodają: - Pozwoli to uruchomić system bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Proponowane rozwiązanie wprowadziliśmy mając na uwadze sytuację epidemiczną, spadającą liczbę wypożyczeń oraz trudną sytuacji tej branży w innych miastach Polski.

Zobacz także: Rodzina 500 plus. W lutym rusza elektroniczny nabór wniosków. Gdzie je złożyć w Bydgoszczy?

Dalsza część artykułu znajduje się pod galerią zdjęć.

W ciągu ostatnich pięciu lat, bydgoszczanie wypożyczyli miejskie rowery dwa miliony razy

Mimo większej liczby dróg rowerowych w mieście (ponad 7 km nowych dróg, kolejne 9 w budowie), dodatkowych  stacji rowerowych i coraz lepszej jakości świadczonych usług, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, tracił użytkowników. W 2020 roku spadki wypożyczeń rowerów miejskich sięgały ponad 60% w porównaniu do lat wcześniejszych. Wpłynęło to również na mniejsze zużycie sprzętu, który może być jeszcze wykorzystany przez kolejny sezon.

Przeczytaj: OHYDNE! Bakterie MOCZU na bydgoskim dworcu PKP! A tego miejsca w autobusach lepiej nie dotykać!

Wpływ na spadek zainteresowania rowerami w ostatnim okresie miały: trwająca od wielu miesięcy pandemia Covid-19, okresowe zawieszenie systemu w ramach obostrzeń oraz pojawienie się w mieście elektrycznych hulajnóg i skuterów. Spadek popularności wypożyczalni rowerów publicznych ma tendencję ogólnokrajową.

Biało w Bydgoszczy. W mieście prószy śnieg

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki