W pierwszej kolejności opracowane zostały koncepcje.
- Teraz poddamy je konsultacjom społecznym - wyjaśniają bydgoscy urzędnicy i dodają: - Zależy nam na tym, by nowa infrastruktura jak najlepiej spełniała oczekiwania mieszkańców. Zaakceptowane wnioski zostaną uwzględnione w dokumentacji projektowej.
W poniedziałek ruszają konsultacje
Konsultacje odbędą się w terminie od 11 stycznia do 2 lutego 2021 r . Będą miały zasięg ogólnomiejski, skierowany do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy. Swoje opinie mieszkańcy będą mogli wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej (w wersji elektronicznej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/ulice) lub przekazać na adres ZDMiKP (ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz). Dodatkowo w poniedziałek 26 stycznia o godzinie 17 odbędzie się spotkanie on-line dla mieszkańców na profilu Bydgoskie Konsultacje na facebooku: www.facebook.com/bydgoskiekonsultacje.
Zobacz także: Będzie nowy wiadukt z Wyżyn na Wzgórze Wolności w Bydgoszczy [ZDJĘCIA]
Spis treści
- W poniedziałek ruszają konsultacje
- Bydgoszcz: Jezdnia z chodnikiem na Sowiej
- Pieszojezdnia na Strusiej w Bydgoszczy
- Budowa ul. Koguciej w Bydgoszczy
- Ulica Pszczelna - z połączeniem w stronę ronda
Bydgoszcz: Jezdnia z chodnikiem na Sowiej
Ulica Sowia, na odcinku ponad 200 metrów, została zaprojektowana jako jezdnia z betonowej kostki z chodnikiem po zachodniej stronie (przy blokach).
- Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojść do posesji - wyjaśniają bydgoscy urzędnicy i dodają: - Po zachodniej stronie zachowane zostaną istniejące miejsca parkingowe.
Żeby ograniczyć prędkość pojazdów na ulicy zaplanowano próg zwalniający. Sowia zyska nowy kolektor deszczowy i oświetlenie LED. W ramach inwestycji utwardzony zostanie też ażurowymi płytami łącznik ul. Ibisowej.
Sprawdź: Aqua Fordon na osiedlu tatrzańskim gotowy do odbioru. Jak wygląda? Zobaczcie zdjęcia
Pieszojezdnia na Strusiej w Bydgoszczy
Ulica Strusia, łącząca Ptasią i Kruszyńską, zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym ponad 220 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji.
Miejsca postojowe lokalizowano poza zjazdami do posesji w celu swobodnego wyjazdu. Łącznik obsługujący m.in. posesje z numerami 10-16 o długości ok. 115 m ma zostać wykonany z betonowych płyt ażurowych. Wzdłuż ulicy budowany będzie kolektor deszczowy oraz nowe oświetlenie.
Budowa ul. Koguciej w Bydgoszczy
Ulica Kogucia w Bydgoszczy została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Oprócz podstawowego przebiegu utwardzane będą też sięgacze w kierunku posesji nr 6a, 6b, 6c, 6d i 8 oraz nr 4, 4a. Koncepcja przygotowana przez drogowców zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji.
- Na odcinku między skrzyżowaniem ulicy Koguciej z ulicą Biedronkową i ulicą Gawronią zaprojektowano miejsca parkingowe na zatokach z nawierzchni ażurowej - mówią bydgoscy urzędnicy.
Dla podniesienia bezpieczeństwa skrzyżowanie z ulicą Biedronkową zaprojektowano jako wyniesione. Łączna długość projektowanego układu ulicy Koguciej wynosi ok. 215 m.
Ulica Pszczelna - z połączeniem w stronę ronda
Ulicę Pszczelną również zaprojektowano jako pieszojezdnię z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonaniezjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Miejsca postojowe wykonane będą z płyt betonowych ażurowych. Istniejący chodnik oraz zatoki postojowe przy posesji nr 175a oraz 30 zostaną bez zmian. Skrzyżowanie z ul. Miodową oraz z planowanym łącznikiem do ronda u zbiegu Nakielskiej i Bronikowskiego zostanie wyniesione. Cała ulica Pszczelna ma długość około 400 metrów.
Przeczytaj: 14-letnia Ksenia straciła życie w wypadku. "Ksenia bardzo za tobą tęsknimy”. Tak żegnają dziewczynkę
Nowe ulice powstaną w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych. Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta. Realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach jak:
- gęstość zaludnienia
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu