By poprawić bezpieczeństwo na odcinku przy skrzyżowaniu z ul. Matejki zainstalowany został próg zwalniający. Mimo obowiązywania w tym miejscu ograniczenia prędkości do 30km/h, część kierowców poruszała się znacznie szybciej. Dochodziło do niebezpiecznych sytuacji w obrębie skrzyżowania z ulicą Matejki, gdzie torowisko prowadzące na most Jagiełły przecina jezdnia, a wokół skrzyżowania są uczęszczane przejścia dla pieszych oraz wjazd na drogę rowerową. Przypominamy kierowcom, że pojazdy szynowe skręcające na most Władysława Jagiełły posiadają bezwzględne pierwszeństwo w tym miejscu - warto tam zwolnić. Ponadto wjeżdżając na dalszy odcinek ul. Dworcowej ustępujemy pierwszeństwa pieszym. Pomiędzy jezdnią i torowiskiem, na wysokości gmachu dawnej dyrekcji kolei, zamontowane zostały również separatory, które uniemożliwiają ominięcie progu.
Ulica Dworcowa obecny kształt zyskała w 2012 roku w trakcie budowy nowego połączenia tramwajowego z dworcem kolejowym. Część znajdująca się bliżej ulicy Gdańskiej zyskała charakter pieszojezdni z dużą liczbą elementów małej architektury takich jak donice, ławki, parkingi rowerowe. Jezdnie i chodniki są w jednym poziomie co ułatwia poruszanie się pieszym, którzy mają pierwszeństwo na całej szerokości ulicy. Odcinek od ulicy Matejki do Zygmunta Augusta jest wyposażony w jezdnie, chodniki i torowisko tramwajowe. W trakcie budowy nowego gmachu dworca PKP, zmodernizowaliśmy też przejścia podziemne w rejonie węzła przesiadkowego.