Węzeł drogowy został zaprojektowany na planie koniczyny. Dodatkowo na kierunku drogi krajowej nr 10 (ma zostać przebudowana na trasę ekspresową) powstanie łącznica zapewniająca większą przepustowość na kierunku południe-zachód (poprowadzona łagodnym łukiem).
Od południa węzeł otaczać ma droga lokalna umożliwiająca dojazd do posesji znajdujących się w rejonie obecnego skrzyżowania dróg krajowych nr 10 i 80. Na połączeniu rozbudowanej do dwóch jezdni ulicy Grunwaldzkiej, dróg dojazdowych do węzła od strony wschodniej oraz dróg lokalnych zaprojektowane zostało rondo turbinowe.
- Ten węzeł pozwoli na wygodny i bezpieczny dojazd do Bydgoszczy po wybudowaniu trasy S5 – mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. – Ulica Grunwaldzka ma wówczas pełnić rolę najważniejszego połączenia centrum Bydgoszczy z nową droga ekspresową.
Budowa obwodnicy Bydgoszczy będącej częścią drogi ekspresowej S5 od węzła w Białych Błotach do węzła w Aleksandrowie pochłonie 700 mln zł.