Powiat świecki: Fałszywy pracownik banku naciągnął 65-latkę! Kobieta straciła ponad 17 tys. zł
O tym jak łatwo paść ofiarą oszusta przekonała się pewna 65-letnia mieszkanka powiatu świeckiego. Fałszywy konsultant miał pomóc kobiecie ustrzec się przed utratą pieniędzy, w efekcie „pomocy” kobieta została oszukana.
- Do zdarzenia doszło w listopadzie. Do kobiety zadzwonił oszust przedstawiając się za konsultanta banku. Mężczyzna poinformował 65-latkę, że został przyznany jej kredyt - wyjaśnia rzecznik KPP w Świeciu.
Z racji tego, że o niego nie wnioskowała, aby zapobiec utracie pieniędzy i ustrzec się przez oszustwem dała się namówić na zainstalowanie w swoim telefonie aplikacji. Efekt był odwrotny, a oszust uzyskał dostęp do jej konta bankowego, dzięki czemu zdołał przelać z jej konta 17,5 tys. złotych
Policja przypomina!
Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi nas o podanie takich danych, jak:
- loginu i hasła do konta bankowego,
- pełnych danych osobowych, czyli numeru dowodu osobistego, jego daty wydania i ważności (może prosić o podanie np. daty urodzenia czy kilku ostatnich cyfr peselu celem weryfikacji, ale nigdy nie zapyta o komplet danych w jednej rozmowie),
- PIN-u do aplikacji mobilnej,
- danych karty płatniczej czy kredytowej (numeru, daty ważności, kodu CVV, PIN-u do karty),
- kodów BLIK,
- kodów z smsów autoryzacyjnych,
- nigdy nie będzie namawiał nas także do instalowania dodatkowych aplikacji czy wykonania przelewu na inne, „bezpieczne” konto.