Po remoncie powstaną dwie jezdnie jednokierunkowe po dwa pasy ruchu w obu kierunkach na całym odcinku. Dodatkowo między ulicą Skośną a Flisacką w kierunku centrum miasta projektowany jest trzeci pas ruchu przeznaczony jedynie dla autobusów komunikacji publicznej.
Polecany artykuł:
- Istotne jest to, że projekt zawiera uwagi bydgoszczan. Warto podkreślić, że dzięki zaprojektowaniu buspasa skróci się czas dojazdu autobusami z Osowej Góry do centrum – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.
Zdaniem władz Bydgoszczy konieczna jest również przebudowa wszystkich skrzyżowań z ulicami poprzecznymi. Na mieszkańców Osowej Góry i Czyżkówka czekać będą również nowe przystanki autobusowe, chodniki czy drogi dla rowerów. Przebudowany zostanie również most na strudze Flis.
Przypomnijmy, że zaledwie pod koniec ubiegłego roku zakończyła się rozbudowa Węzła Zachodniego, której efektem jest m.in. nowy most nad Kanałem Bydgoskim. Przez prawie dwa lata kierowcy musieli cierpliwie pokonywać rondo gen. Maczka, gdzie wyłączono sygnalizację świetlną. Zmotoryzowani narzekali na utrudnienia i częste korki w związku ze zmienioną organizacją ruchu.
Zmodernizowana ulica Grunwaldzka ma stanowić najważniejsze połączenie Bydgoszczy z trasą S5 realizowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa będzie podzielona na etapy, by zminimalizować utrudnienia na ważnym połączeniu Węzła Zachodniego z Osową Górą. W pierwszej kolejności prace rozpoczną się właśnie na bydgoskim osiedlu. Finisz inwestycji planowany jest na 2019 rok.