Przypomnijmy, że pierwszy przystanek wiedeński został oddany do użytku z końcem sierpnia na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów.
Zobacz także: Pierwszy przystanek wiedeński już działa! Czy poprawi bezpieczeństwo na ul. Focha?
Jak działa przystanek wiedeński?
Przebudowany południowy pas ruchu w kierunku ul. Jagiellońskiej w momencie zatrzymania się tramwaju pełni też funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Takie rozwiązanie poprawia też bezpieczeństwo. Wymusza zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.
Gdzie jeszcze powstaną takie przystanki?
- Teraz przygotowujemy się do zlecenia prac na nad koncepcja kolejnych przystanków tego typu. Zależy nam na tym, by powstały one w pierwszej kolejności na ulicy Gdańskiej od Jagiellońskiej do Kamiennej. W ramach prac nad koncepcją w pierwszej kolejności. Projektanci przeanalizują optymalną lokalizację przystanków wzdłuż tej ulicy oraz na skrzyżowaniu z ulicą Jagiellońską. Możliwa będzie również ich dyslokacja - wyjaśnia ZDMiKP w Bydgoszczy.
Następnie określone zostaną parametry wszystkich przystanków oraz sposób wykonania.
Przeczytaj także: Peron wiedeński w Bydgoszczy ma kilka tygodni i już jest uszkodzony