Rzeszowskie Spotkania Teatralne to jeden z najstarszych festiwali w Polsce. W obecnej formule jest skoncentrowany na „nowym teatrze”, który całkowicie przewartościował pojęcie dramatyczności, zwracając się z jednej strony ku aktom performatywnym, z drugiej zaś – ku przekazowi multimedialnemu.
W konkursie tegorocznej edycji znalazły się, m.in. takie spektakle jak: „Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Radosława Rychcika z Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach, „Wróg ludu” wg Henryka Ibsena w reżyserii Jana Klaty z Narodowego Starego Teatru im. H. Modrzejewskiej w Krakowie, „Pogorzelisko” Wajdi Mouawada w reżyserii Cezarego Ibera z Teatru im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, „Być jak dr Strangelove” w reżyserii Marcina Libera z Teatru im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Teatr Polski w Bydgoszczy zaprezentował spektakl „Krew na kocim gardle, czyli Marilyn Monroe kontra wampiry” Rainera Wernera Fassbindera w reżyserii Anji Sušy. W spektaklu wystąpili: Beata Bandurska, Maciej Pesta, Martyna Peszko, Anita Sokołowska, Małgorzata Trofimiuk, Jakub Ulewicz, Konrad Wosik, Małgorzata Witkowska oraz statyści: Jagoda Długosz, Grażyna Grzelak, Maria Jazel, Sławomir Majczyk, Monika Skorobohata, Katarzyna Wysocka, Agnieszka Jakimiak, Olga Betańska. To właśnie ten zespół otrzymał nagrodę za „poszukiwanie nowych form ekspresji aktorskich, inteligentną interakcyjność z widzem oraz siłę zespołowości przy jednoczesnej umiejętności tworzenia wyrazistych kreacji”, czytamy w uzasadnieniu werdyktu. Nagrodę odebrał obecny w Rzeszowie Piotr Grzymisławski z działu kuratorsko - dramaturgicznego TPB.