Kujawsko-Pomorskie: 30-latek dał się perfidnie oszukać. Stracił 40 tys. zł!
Do mogileńskiej komendy zgłosił się 30-latek, który padł ofiarą oszustwa. - Mężczyzna poinformował, że odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku. Oszust, w trakcie rozmowy, nakłonił go do zainstalowania aplikacji służącej do zdalnej obsługi pulpitu. W ten sposób uzyskał dostęp do jego telefonu komórkowego i konta. Przestępca, w krótkim czasie, wypłacił oszczędności 30-latka oraz wziął na niego kilka pożyczek. Mężczyzna stracił w ten sposób 40 tysięcy złotych - wyjaśnia st. asp. Tomasz Bartecki, rzecznik mogileńskiej policji.
ZOBACZ: Wyłączenia prądu i wody w Bydgoszczy. Sprawdź, jak długo potrwają utrudnienia! [12.05.2021]
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na fakt, iż pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta lub kodu autoryzacyjnego, nie polecają także instalowania jakichkolwiek aplikacji, z której mogą wykonywać operacje na koncie klienta. O tego rodzaju próbach oszustwa należy natychmiast powiadomić bank i policję.