W okresie świątecznym Inspekcja przypomina o prawach konsumentów i sprzedawców. Nie zawsze nietrafiony prezent można zwrócić do sklepu.
- Sklepy stacjonarne mogą przyjmować zwroty, ale nie muszą. Te, które przyjmują zwroty, robią to z własnej woli. Jeżeli towar jest uszkodzony, wadliwy lub w trakcie użytkowania popsuje się, jak najbardziej można złożyć reklamację - mówi Luiza Chmielewska z Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy.
Inspekcja handlowa w Bydgoszczy prowadzi świąteczne kontrole w sklepach. Takich wizyt jest więcej niż zwykle. Inspektorzy nie idą tam w stroju świętego Mikołaja, ale z rózgą dla nieuczciwych sprzedawców.
- W okresie przedświątecznym staramy się przeprowadzać więcej takich kontroli. Sprawdzamy, czy przedsiębiorcy nie oszukują konsumentów. Sprawdzamy, czy trochę zawyżają ceny albo masę sprzedawanych towarów. Po świętach też będziemy to sprawdzali – dodaje Chmielewska.
Bydgoska inspekcja handlowa odbiera też telefony od konsumentów i odpowiada na pytania. Numer telefonu to 52 323-16-24.