Podniesiona jezdnia ma poprawić bezpieczeństwo pasażerów, którzy wsiadają do tramwaju. Poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. To zmusza kierowców to zmniejszenia prędkości.
Po kilku tygodniach od zakończenia budowy, przystanek wiedeński został uszkodzony. Jak informują drogowcy, prawy pas jezdni w kierunku centrum jest dedykowany dla autobusów i pojazdów z rozstawem osi powyżej 2 metrów, czyli gabarytami zbliżonych do autobusów i większych, dopuszczonych w tym miejscu do ruchu. Drugi, lewy pas w kierunku centrum jest dedykowany dla węższych pojazdów o rozstawie osi do 2 metrów.
- Po lewym pasie pojazdy wielkości autobusów nie powinny jeździć. To jest zaznaczone na znaku. Ten pas przeznaczony dla samochodów osobowych. Wszystko, co jest większe, powinno jeździć po prawym pasie, czyli po wyniesieniu - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski z ZDMiKP w Bydgoszczy.
Drogowcy zaznaczają, że peron wiedeński jest pod obserwacją miejskiego monitoringu.
- Będziemy wyłapywali te auta, które mają większe rozstaw osi niż dwa metry i jadą po lewym pasie. Będziemy zgłaszali takie przypadki na policję - dodaje Krzysztof Kosiedowski.
Rzecznik bydgoskich drogowców podkreśla, że dochodzi też do niszczenia elementów odblaskowych, które rozdzielają pasy. ZDMiKP konsultuje się w wykonawcą w sprawie naprawienia uszkodzonego krawężnika.