Takie rozwiązanie ułatwi wsiadanie do tramwaju osobom mającym kłopoty z poruszaniem się, seniorom, niepełnosprawnym na wózkach oraz matkom z małymi dziećmi. Pierwszy peron wiedeński powstać ma w samym centrum miasta, na ulicy Marszałka Focha, na wysokości Placu Teatralnego.
- Naszym celem jest zmniejszenie różnicy poziomów między stopniem w tramwaju, a płaszczyzną chodnika, z której do niego wsiadamy. Zniwelujemy w ten sposób różnicę wynoszącą kilkanaście centymetrów – tłumaczy zamysł drogowców Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Perony wiedeńskie nie są nowością. Z takich rozwiązań korzysta już kilka polskich miast – między innymi Warszawa, Poznań, Łódź i Szczecin. Ich walory już dawno dostrzegli mieszkańcy dużych, zachodnioeuropejskich aglomeracji.
Taki rodzaj konstrukcji przystanku, nie tylko umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju, ale także spowalnianie ruchu kołowego w jego obrębie, co zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, perony wiedeńskie powstaną także przy przystankach w ciągu ulicy Gdańskiej.