Pięć firm chce naprawić most Uniwersytecki w Bydgoszczy! Niektóre za dużo większe pieniądze niż planowano

i

Autor: ZDMiKP Bydgoszcz Pięć firm chce naprawić most Uniwersytecki w Bydgoszczy! Niektóre za dużo większe pieniądze niż planowano

Pięć firm chce naprawić most Uniwersytecki w Bydgoszczy! Niektóre za dużo większe pieniądze

2021-05-26 11:56

Pięć firm jest zainteresowanych naprawą mostu Uniwersyteckiego. W środę, 26 maja Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej poinformował, że zostały już otwarte oferty w przetargu na wybór wykonawcy, który przeprowadzi prace naprawcze na obiekcie. Firma ma na to równo 180 dni.

Zamawiający (ZDMiKP) zamierzał przeznaczyć na realizację tego zadania 9,6 mln. zł. Firmy wyceniły koszt tego przedsięwzięcia od prawie 6,3 mln zł do blisko 18,5 mln zł. Do przetargu zgłosiło się 5 firm z Tczewa, Warszawy, Pruszkowa, Będzina i Bydgoszczy. Prace mają zostać wykonane w ciągu 180 dni.

Zobacz: Wypadek na DK 25 pod Bydgoszczą! Droga jest całkowicie zablokowana [ZDJĘCIA]

- Po koniec kwietnia zakończyły się prace przy wykonaniu tymczasowych podpór pod mostem. Dzięki temu można teraz rozpocząć prace naprawcze. Wykonawca z którym podpiszemy umowę, będzie musiał jednak opracować jeszcze odpowiednią dokumentację techniczną oraz przeprowadzić inne zabiegi techniczne związane np. z odciążeniem całej konstrukcji mostu - informuje ZDMiKP.

Jak zapewniają bydgoscy drogowcy, teraz zostaną sprawdzone wszystkie przesłane oferty. Niebawem ogłoszona zostanie oferta najkorzystniejsza a z firmą będzie można podpisać umowę na realizację tego zadania.

Czytaj: Most Uniwersytecki w Bydgoszczy jest zamknięty przez awarię. Grozi ZAWALENIEM?! [WIDEO]

Przypominamy, że operacja na węzłach mocujących wanty będzie bardzo skomplikowana, bowiem cały czas są one przeciążone. Spawanie, które jest konieczne do zamocowania dodatkowych blach w węzłach, będzie powodowało bardzo duże rozgrzanie konstrukcji, więc naprężenia te należy bezwzględnie usunąć – wyzerować. Pomóc ma w tym podparcie obiektu oraz poluzowanie want.Dopiero wówczas możliwe będzie wzmocnienie węzłów. Po tej operacji wanty ponownie zostaną napięte. Aby kontrolować stan naprężeń, a działanie przebiegło bezpiecznie, na węzłach zostaną zainstalowane czujniki tensometryczne, a cały most objęty zostanie precyzyjną kontrolą geodezyjną. Zostaną też wykonane kolejne dodatkowe specjalistyczne badania stali z węzłów, które pozwolą ocenić możliwość dalszego jej wykorzystania.

Raport z anteny 26.05, godz.10

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki