Malowanie poszło im migiem. Rozpoczęli w ubiegły piątek, a już dziś można podziwiać efekt. Na ścianie kamienicy przy ulicy Dworcowej, którą widać wychodząc wprost z dworca kolejowego, znalazły się reklamy sześciu bydgoskich miejsc: Muzeum Okręgowego, Collegium Medicum, skupu antyków, Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku „Myślęcinek”, kliniki chirurgii plastycznej i skupu srebra, złota i monet. Wszystkie w klimacie retro: zdobione, ale też proste i przejrzyste w swej formie.
Polecany artykuł:
Na pomysł wpadło małżeństwo - Alicja i Dawid Sobiech. Ich pierwszy projekt, przy ulicy Garbary, był nowatorski w skali kraju. Kurier dworcowy, bo tak nazywa się najnowsza oryginalna reklama, to ich trzecie „dziecko”. Autorem projektu jest Tomasz Bartz.
- Wszystkie projekty są uzgodnione z plastykiem miejskim i mają oddawać charakter dawnych stron z ogłoszeniami - mówi Alicja Sobiech. - Inspiracją jest m.in. Kurier Bydgoski i Dziennik Bydgoski - dodaje. Dzięki muralowi możemy przekonać się m.in., jak wyglądałyby jeżdżące na tandemie dinozaur i niedźwiedź.
- Chcieliśmy zaprezentować się z przymrużeniem oka. Taka forma ma przyciągać wzrok i zapadać w pamięć. Stąd pomysł - tłumaczy Andrzej Kowalski, dyrektor marketingu LPKiW „Myślęcinek”.
Jak zapowiadają pomysłodawcy, to nie ostatnia taka retrościana. Więcej informacji na temat tej inicjatywy znajdziecie na profilu retrościany.