Obecnie prace skupiają się przede wszystkim na budowie drogi rowerowej wzdłuż jezdni po stronie centrum handlowego. Wymaga to między innymi przebudowy fragmentów jezdni, na której funkcjonować mają dwa pasy ruchu. Przebudowywana jest również zatoka autobusowa. Duży zakres prac wykonawca zrealizował już na placu Poznańskim. Postały nowe odcinki dróg rowerowych od strony ul. Poznańskiej. Przebudowywane są wszystkie wloty ulic.
Przypominamy, że na pl. Poznańskim tymczasowo jest wyłączona sygnalizacja, a na rondzie Grunwaldzkim wyłączona z ruchu została część pasów ruchu od strony ulic Focha i Grunwaldzkiej.
PRZECZYTAJ: Czy województwo kujawsko-pomorskie będzie zwolnione z noszenia maseczek?
Zgodnie z projektem przy ul. Kruszwickiej drogi rowerowe powstają po obu stronach jezdni. Wydzielona droga rowerowa będzie funkcjonować na całej długości po stronie zachodniej (przy centrum handlowym). Po stronie wschodniej część trasy wytyczona zostanie w formie pieszojezdni oraz z wykorzystaniem jezdni parkingowej (zakończenie ul. Kordeckiego). Rowerzyści będą mogli korzystać też z tunelu łączącego plac Poznański z ulicą Dolina. Inwestycja kosztuje 9 mln zł.
Po zakończeniu najważniejszych prac na Kruszwickiej ruszy budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Focha na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności. Ruch pomiędzy operą i pl. Teatralnym ma odbywać się na wspólnej jezdni na zasadach ogólnych. W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego – jezdni, przystanków komunikacji publicznej, chodników – bez których niemożliwe byłoby zaprojektowanie infrastruktury dla ruchu rowerowego. Na to zadanie wydamy 2,7 mln zł.
PRZECZYTAJ: Bydgoszcz: 1 grosz za 1m² za dzień. Prezydent Rafał Bruski zmienia stawki ogródków letnich!
Równocześnie trwa też budowa dróg rowerowych wzdłuż rozbudowywanej ul. Kujawskiej. Ścieżki powstają też na południowej części ulicy Bernardyńskiej oraz wokół ronda Bernardyńskiego i Zbożowego Rynku. Dzięki tej inwestycji połączone zostaną trasy rowerowe znajdujące się na Szwederowie i Wzgórzu Wolności oraz powstanie bezpieczny dojazd na Stare Miasto.
ZOBACZ: Więcej miejsca dla pieszych w Bydgoszczy
Planowana jest również przebudowa kolejnego odcinka bulwarów po północnej stronie Brdy. W pierwszym etapie wygodny trakt dla pieszych i rowerzystów powstanie pomiędzy Bernardyńską i Uroczą.
- Inwestycja rozpocznie się pod warunkiem uzyskania dofinansowania zewnętrznego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Złożyliśmy w tym celu wniosek aplikacyjny - informują pracownicy bydgoskiego ratusza.
Polecany artykuł: