Most powstaje pomiędzy Tryszczynem i Bożenkowem. Od granicy Bydgoszczy dzieli go dystans 800 metrów. Znajdą się dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Obecnie trwają prace przy budowie podpór, przyczółków. Pierwsza z 4 podpór została już ukończona. Wkrótce na obiekcie montowane będą pierwsze przęsła mostu. Gzymsy i balustrady będą utrzymane w kolorystyce zielonej.
Polecany artykuł:
Wraz z poprawą warunków pogodowych kontynuowane będą prace między innymi przy przejściach dla zwierząt, roboty ziemne przy węzłach Bydgoszcz Północ ( w Aleksandrowie) oraz Bydgoszcz Opławiec ( w Tryszczynie). Budowana jest również kanalizacja deszczowa w rejonie Żołędowa.
ZOBACZ: Ten charakterystyczny most znają wszyscy bydgoszczanie
Trasa ekspresowa S5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację zadania zawarto jesienią 2015 roku. Prawie dwa lata wykonawcy przeznaczyli na opracowanie projektu trasy oraz uzyskanie zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia prac budowlanych. Budowa rozpoczęła się w ubiegłym roku. Wartość inwestycji to 2,5 mld zł.
ZOBACZ: Tak ma wyglądać Stary Rynek! Poznaliśmy projekt [WIZUALIZACJE]
Zakończenie robót planowane jest w 2019 roku. Koszt całej inwestycji to 2,5 mld zł. Głównym połączeniem Bydgoszczy z trasą S5 będzie rozbudowana ul. Grunwaldzka.