Budowa nowego obiektu rozpoczęły się w sierpniu ubiegłego roku. W ciągu ostatnich miesięcy, mimo czasowego wstrzymania części prac ze względu na ubiegłoroczne dodatkowe transporty węgla, powstało „lustrzane odbicie" obiektu istniejącego po stronie wschodniej. Nowy wiadukt, podobnie jak sąsiedni, ma najwyższą nośność, jaką przewidują aktualne normy budowlane dla obiektów inżynierskich.
Zachowane zostały dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany został nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczyliśmy na chodnik i drogę rowerową. Wybudowaliśmy też nasypy i nowe schody po obu stronach torów kolejowych.
Na wiadukcie ułożony został asfalt lany gwarantujący najlepszą jakość nowych jezdni w miejscach, które szczególnie narażone są na uszkodzenia. Przy końcówkach przęseł, zainstalowane zostały urządzenia dylatacyjne o kształcie fali, charakteryzujące się właściwościami tłumiącymi hałas.
Wkrótce pod obiektem na betonowych przyczółkach, wymalowane zostanie graffiti z elementami przyrody. W obrębie inwestycji nasadzonych zostanie też ponad 200 drzew.