Najwięcej prac toczy się przy budowie zupełnie nowych jezdni pomiędzy ulicami Wojska Polskiego oraz Ujejskiego. Wykonano tam podbudowy, ustawiono krawężniki i przebudowano wcześniej niezbędną infrastrukturę podziemną. Nowe jezdnie czekają już na położenie pierwszych warstw asfaltu.
Polecany artykuł:
Budowane są też chodniki, drogi rowerowe i zatoki autobusowe. Na części ciągów dla pieszych ułożone są betonowe kostki. Trasy dla rowerów będą natomiast wykonywane w technologii bitumicznej. Nawierzchnie na przystankach wykładane są kamienna kostką. Przebudowywane są też parkingi znajdujące się po zachodniej stronie trasy. O realizację tego zakresu robót wnioskowali mieszkańcy w trakcie konsultacji społecznych. Budowane jest również rondo u zbiegu ulic Ujejskiego i Karpackiej. W bezpieczny sposób połączy ono łącznicę umożliwiającą zjazd z Trasy Uniwersyteckiej na al. Jana Pawła II ( w kierunku Inowrocławia) oraz lokalne ulice w zachodniej części Wzgórza Wolności.
W budowie znajduje się także wiadukt nad al. Jana Pawła II. Wykonane zostały podpory pośrednie. Teraz betonowane są przyczółki. W związku z planowanym montażem konstrukcji stalowej 22 listopada wprowadzona zostanie nowa tymczasowa organizacja ruchu u zbiegu ulic Jana Pawła II i Glinki. Wytyczone zostanie tymczasowe rondo o średnicy około 16 metrów. Wlot al. Jana Pawła II od strony lotniska zawężony zostanie do jednego pasa ruchu o szerokości 4,5m. Skręt w prawo z ul. Glinki w al. Jana Pawła II odbywać się będzie poza obwiednią ronda. Kierowcy zjeżdżając z tymczasowego rondo w stronę ronda Toruńskiego będą poruszać się fragmentem północnej jezdni al. Jana Pawła II, na której w każdym kierunku będzie wytyczony jeden pas ruchu. W obrębie tymczasowego ronda wprowadzone zostaną też ograniczenia prędkości. W związku z tymi zmianami należy liczyć się z dłuższym czasem przejazdu al. Jana Pawła II.
ZOBACZ: Bydgoszczanin udostępniał nielegalnie najnowsze gry [ZDJĘCIA]
Na ul. Glinki trwa jeszcze wymiana części podbudowy. Uruchamiane jest poza tym oświetlenie. Na przełomie listopada i grudnia planowane jest układanie warstw bitumicznych co pozwoli następnie otworzyć dla ruchu odcinek pomiędzy ul. Magnuszewską i Boya-Żeleńskiego.
PRZECZYTAJ: Wymieniali się plikami z pornografią dziecięcą [WIDEO]
Warto wiedzieć
Budowa trasy Uniwersyteckiej kosztuje blisko 30 mln zł. W 2018 roku Bydgoszcz będzie prowadzić jednak znacznie większe inwestycje. Rozbudowa ul. Kujawskiej wraz zakupem taboru pochłonie 277 mln zł (trwa przetarg). Z kolei na Grunwaldzką zabezpieczonych jest blisko 129 mln zł (przygotowania do podpisania umowy). Rozbudowa pętli na Kapuściskach wraz z zakupem tramwajów to natomiast koszt rzędu ponad 60 mln zł (podpisana umowa z wykonawcą). Więcej informacji o największych bydgoskich inwestycjach znajduje się w tekście „Bydgoszcz inwestuje – projekt budżetu na 2018 rok”
(Materiały Urząd Miasta Bydgoszcz)