Aflofarm Farmacja Polska musi sprostować nieprawdziwe informacje w telewizji, radiu i internecie.

i

Autor: pixabay.com Aflofarm Farmacja Polska musi sprostować nieprawdziwe informacje w telewizji, radiu i internecie.

UOKiK: Producent Magmisiów ukarany za reklamę. Wprowadzała w błąd

2018-02-13 10:55

Aflofarm Farmacja Polska musi sprostować nieprawdziwe informacje w telewizji, radiu i internecie.   

UOKiK uznał, że reklama suplemetu diety Magmisie mogła wprowadzać w błąd. Sugerowano bowiem, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z koncentracją jest brak magnezu i że zaradzi mu podanie żelków.

Spoty były emitowane od kwietnia 2016 roku do marca roku 2017. 

Zbyt prosta recepta

Główną bohaterką reklam była szkolna pedagog. W wersji telewizyjnej mówiła rodzicom, którzy przyprowadzili do niej smutnego i zmęczonego syna: - Często przychodzą do mnie rodzice z dziećmi, które mają kłopoty z aktywnością fizyczną, koncentracją czy rozdrażnieniem. Wszyscy są zdziwieni, że przyczyną jest niski poziom magnezu u dzieci. Jak temu zaradzić? Podać dziecku Magmisie. Następnie nauczycielka otworzyła szufladę, w której były żelki, a rodzice poczęstowali nimi chłopca. Dziecko wyraźnie się ożywiło i rozweseliło. - Dzieci, które stosują Magmisie, potrafią się skoncentrować, są aktywne, radzą sobie ze stresem – stwierdziła pedagog.

ZOBACZ: Popularny lek uspakajający wycofany przez GIF z aptek! Sprawdź,czy nie masz go w domu

- Reklamy sugerowały, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z aktywnością fizyczną, koncentracją czy rozdrażnieniem jest brak magnezu i że rozwiąże je podanie żelków. Tymczasem przyczyny tych problemów mogą być różne, podobnie jak sposoby ich rozwiązania, np. zmiana diety lub trybu życia, wizyta u lekarza. Przekaz reklamowy mógł się przyczynić do osłabienia czujności rodziców i zlekceważenia stanu dziecka – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Konsumenci mogli też uznać, że Magmisie to produkt leczniczy. Informacja o tym, że to suplement diety pojawiała się w komunikacie na dole ekranu napisanym małą czcionką. 

Ponadto w reklamie wykorzystano autorytet pedagoga.

Prezes UOKiK zobowiązał Aflofarm Farmacja Polska do poinformowania konsumentów o tym, że reklamy Magmisiów mogły wprowadzać ich w błąd. 

ZOBACZ: Grypa nie odpuszcza. Jak się przed nią chronić?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki