Eksperci UOKiK przeprowadzili łącznie 1376 kontroli jakości benzyny oraz 985 kontroli jakości paliwa LPG. Badania prowadzone były między 16 stycznia a 31 października tego roku. Specjaliści sprawdzali m.in. temperaturę zapłonu, stabilność oksydacyjną, zawartość węglowodorów, temperaturę końca destylacji, zawartość wody i siarki czy temperaturę zablokowania zimnego filtra CFPP.
Polecany artykuł:
Skontrolowanych zostało również kilkadziesiąt stacji w woj. kujawsko-pomorskim. Tylko na jednej stacji w naszym województwie jakość paliwa odbiegała od normy. Podczas badania przeprowadzonego 27 lutego 2017 roku na stacji OIL-GAZ na ul. Mińskiej 7 w Bydgoszczy wykazano, że temperatura zapłonu oleju napędowego wynosi 52,5 podczas gdy norma to powyżej 55. Z kolei drugie badanie przeprowadzone 3 lipca 2017 r. wykazało, że paliwo nie posiada już żadnych uchybień.
>>>W niedzielę Komunikacyjne Mikołajki w Bydgoszczy. Na ulice wyjedzie specjalny tabor
Zbyt niska temperatura zapłonu może powodować niebezpieczeństwo wybuchu par oleju podczas nalewania paliwa z dystrybutora do baku. Wpływa to również na nieprawidłową pracę silnika, wzrost zużycia paliwa, pogorszenie stanu technicznego silnika, a co za tym idzie również częstsze awarie, a z tym związane są bardzo wysokie koszty.