W związku z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego z dniem 1 lipca 2023 r. w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych UMB wprowadzone zostaną ważne zmiany dla posiadaczy aut.
W związku z odwołanie stanu epidemicznego zostaje przywrócony 30 – dniowy termin na:
- zawiadomienie o nabyciu pojazdu już zarejestrowanego na terytorium RP - nie jest to równoznaczne z jego rejestracją,
- zawiadomienie o zbyciu pojazdu już zarejestrowanego na terytorium R,
- rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej – nie dotyczy nowych pojazdów
Zawiadomienie o zbyciu/nabyciu można załatwić:
- elektroniczne z podpisem kwalifikowanym,
- poprzez platformę ePUAP (profil zaufany),
- wysłać pocztą tradycyjną,
- przekazać do skrzynki podawczej przy ul. Grudziądzkiej 9-15 (główne wejście do urzędu).
Niewywiązanie się z wyżej wymienionego obowiązku, skutkować będzie sankcją w postaci administracyjnej kary pieniężnej.