Bank ostrzega przed oszustami

i

Autor: pixabay.com Bank ostrzega przed oszustami

Uważajcie na oszustów! Klienci największego polskiego banku otrzymują podejrzane maile

2018-04-05 11:13

Cyberprzestępcy znów atakują! Klienci Banku PKO BP otrzymują maile od oszustów z informacją o konieczności weryfikacji tożsamości.

"Ze względu na podejrzaną aktywność na Twoim rachunku, prosimy o zalogowanie się na swój rachunek i zweryfikowanie swojej tożsamości" - takie wiadomości otrzymały tysiące klientów PKO BP. Banko ostrzega - to fałszywe maile. W wiadomości znajduje się link, który przenosi do strony logowania, identycznej do tej prawdziwej.

"Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego" - ostrzega bank. Oszuści proszą o podanie danych wrażliwych, które mogą posłużyć oszustom do włamania na nasze konto bankowe.

Fałszywy mail z PKO BP

i

Autor: ESKA INFO Szczecin Fałszywy mail z PKO BP

Jak rozpoznać fałszywy mail?

Przede wszystkim bank nigdy nie prosi o weryfikację danych w wiadomości e-mail. Poza tym warto zwrócić uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa. Możemy również zadzwonić na infolinię banku i upewnić się czy bank próbował się z nami skontaktować.

Fałszywa strona PKO BP

i

Autor: PKO BP Fałszywa strona PKO BP

>>>Mieszkańcy dawnej ul. Piechockiego nie chcą nowego patrona. Prezydent będzie wnioskował o przywrócenie poprzedniej nazwy

Jak chronić się przed oszustami?

  • Zachowaj ostrożność i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
  • Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
  • Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
  • Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
  • Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora.

Źródło: PKO BP

Czytaj także: Nad Polskę nadciąga Hypatia! To koniec ładnej pogody? [PROGNOZA POGODY]

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają