Pierwszy przystanek wiedeński miasto oddało do użytku w ubiegłym roku na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Przebudowano południowy pas ruchu w kierunku ul. Jagiellońskiej w momencie zatrzymania się tramwaju pełni też funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Takie rozwiązanie poprawia też bezpieczeństwo. Wymusza zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.
ZOBACZ: Kolejny przystanek wiedeński w Bydgoszczy! Gdzie i kiedy rozpoczną się prace?
Trwają też zaawansowane prace nad koncepcją przystanków wiedeńskich wzdłuż ul. Gdańskiej od placu Teatralnego do ul. Chodkiewicza. Po wakacjach planowane są jeszcze konsultacje społeczne. Gotowa dokumentacja pozwoli na zlecanie prac projektowo-budowlanych w kolejnych latach.
- Wcześniej, jeszcze tego lata, planowana jest instalacja wyspowego progu zwalniającego na wysokości ul. Chodkiewicza. Przygotowany został niezbędny projekt zmiany organizacji ruchu. To tymczasowe rozwiązanie, o które wnioskowali pasażerowie - mówią urzędnicy z bydgoskiego ratusza.
Polecany artykuł:
Wszystkie modernizowane i nowe przystanki tramwajowe pozwalają na wygodne korzystanie z tramwajów, podobnie jak przystanki wiedeńskie. Poziom peronów jest wyższy niż starszych konstrukcji.
PRZECZYTAJ: Peron wiedeński w Bydgoszczy ma kilka tygodni i już jest uszkodzony
- Nowe przystanki dostosowujemy także do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Elementami ryflowanymi – ułatwiającymi orientację osobom niedowidzącym lub niewidomym - oznaczane są krawędzie - mówią urzędnicy i dodają: - W takie przystanki wyposażone będzie między innymi nowe torowisko wzdłuż rozbudowywanej ul. Kujawskiej. W ubiegłym roku w oparciu o takie standardy przebudowane zostały też przystanki wokół węzła Szarych Szeregów.
- Nowe przystanki dostosowujemy także do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Elementami ryflowanymi – ułatwiającymi orientację osobom niedowidzącym lub niewidomym - oznaczane są krawędzi.
Polecany artykuł: