Petenci nie muszą już chodzić do budynku Banku, po drugiej stronie ulicy Jagielończyka by złożyć m.in wniosek o wydanie paszportu. Urząd wynajmował tam pomieszczenia i nie mógł w nie inwestować i dlatego zdecydowano się na przygotowanie nowego pomieszczenia. Hala obsługi klienta powstała w łączniku pomiędzy urzędem i pocztą.
To tam składamy wszystkie dokumenty związane m.in z wydaniem paszportu. Swoje sprawy załatwią tam też cudzoziemcy. Wejście jest od strony parkingu, droga do sali została oznakowana.
Pomieszczenie jest klimatyzowane, ma osobny punkt informacyjny i system powiadomień dla oczekujących. Szybszą obsługę ma zapewnić też nowy sprzęt zakupiony przy okazji adaptacji nowego budynku.
- Urządzenia do weryfikacji autentyczności dokumentów, sprzęt do przechowywania dokumentów. Rzeczy, których nasi klienci nie widzą ale które znacznie wpływa na jakość naszej pracy - Mówi Paweł Klimczak dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców.
Za nową halę obsługi petentów Lubuski Urząd Wojewódzki zapłacił ponad 3 miliony złotych. Niestety w hali na razie nie można zapłacić za paszport - ani gotówką, ani elektronicznie. Żeby to zrobić trzeba iść do Urzędu Skarbowego i wrócić z potwierdzeniem wpłaty. Wpłatomat na sali ma pojawić się za dwa, trzy miesiące, po wydaniu akceptacji przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.