Mieszkańcy zadzwonili do naszej redakcji i poskarżyli się, że nie mogą się dodzwonić, by złożyć zamówienie na bezpłatny posiłek. Jak się okazało obiady cieszą się wzięciem. Uprawnionych do nich jest około 15 tysięcy gorzowian po 70-tym roku życia. Od środy (18.11) dostarczane są do seniorów, którzy mogą się zgłaszać tylko telefonicznie pod specjalny numer.
- Chciałam zgłosić rodziców, zaczęliśmy dzwonić w środę i w czwartek, ale się nie dodzwoniłam. Zawzięłam się i w sumie wykonałam ponad sto połączeń- albo było wolne i nikt nie odbierał albo zajęte. Ciężka sytuacja, by byśmy chętnie skorzystali z takiej możliwości - opowiada gorzowianka Renata.
Od poniedziałku (16.11) telefony w magistracie urywają się. Pracownik oddelegowany do tej sprawy ma ręce pełne pracy. Telefony dzwonią cały czas.
- Jedna rozmowa się kończy, po odłożeniu słuchawki jest kolejny telefon. Dziennie mamy około setki zgłoszeń. Pracownik ma dosłownie parę minut przerwy. Jeśli chodzi o ten przypadek, że pani dzowniła ponad sto razy, to niemożliwe, bo w którymś momencie, by się dodzwoniła - wyjaśnia Eliza Rudnicka, dyrektor Wydziału Spraw Społecznych UM.
Seniorzy mogą dzwonić pod centralny numer programu "Wspieraj seniora": 22 505 11 11 lub pod gorzowski: 695 308 375. Gdy się zgłoszą, urzędnicy muszą sprawdzić jego dane. Mają na to 48 godzin, więc obiadu w dany dzień zgłoszenia nie dostaną, tylko na następny.