Z porad rzecznika mogą skorzystać wszyscy zainteresowani, obecnie są one udzielane w formie stacjonarnej, ale wcześniej należy się umówić. W tym celu należy zadzwonić pod numer: 95 73 55 747.
Ostatnio najczęstszymi problemami, z którymi gorzowianie udają się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta są wyjazdy i wycieczki zagraniczne. Koronawirus i wprowadzone w związku z tym obostrzenia wielu osobom pokrzyżowały wakacyjne plany. Jak się okazuje zdarzały się przypadki, ze organizator danej wycieczki nie zawsze chciał przyjąć rezygnację klienta. Prawo mówi jednak jasno: w takiej sytuacji bezdyskusyjnie należy się zwrot pieniędzy! Ale... czasami trzeba będzie trochę na nie poczekać.
- Termin zwrotu pieniędzy za usług turystyczne został wydłużony z 14 dni do 194 - przyznał Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Prawo Konsumenta.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku, gdy chcemy zrezygnować z kupionego samodzielnie biletu lotniczego. Tutaj decyzje o ewentualnych zwrotach kosztów i zasadach na jakich ma to nastąpić regulują ustalenia danych linii lotniczych.