Linia 203 wymaga zmian i sporych nakładów o czym wiadomo od dawna. Ma być ona zelektryfikowana i dwutorowa. Inwestycja została podzielona na etapy, co wydłuża jej wykonanie. Polsko-niemieckie samorządy podejmują kolejne kroki.
- Infrastruktura kolejowa nie leży w gestii samorządu, dlatego wiele rzeczy musimy uzgadniać z partnerami centralnymi. Wykorzystujemy wszystkie szanse, by przyspieszyć działania – mówił Marcin Jabłoński, członek zarządu województwa lubuskiego.
Z kolei Kathrin Schneider, minister infrastruktury Brandenburgii- podkreśliła, że współpraca trwa od dawna, ale trzeba jeszcze wiele pracy.
Aktualnie, przypomnijmy, projektowana jest przebudowa linii 203 na odcinku Gorzów-Krzyż. Zadanie to wykonuje konsorcjum za prawie 6,5 mln złotych. Projekt nie będzie obejmował elektryfikacji, a jedynie być może montaż, po 2023 roku, słupów trakcyjnych. Inwestycja podzielona jest na etapy i niestety trochę potrwa.