Jeśli kupiliśmy coś przez internet to możemy to zwrócić bez podawania przyczyny w ciągu czternastu dni. Co ważne reklamować możemy zakup nawet wtedy kiedy był przeceniony.
Inaczej jest w przypadku zwrotów w sklepach? Tutaj wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy.
- Polskie prawo nie przewiduje obowiązku przyjęcia zwrotu towaru w przypadku zakupu w sklepach stacjonarnych. Jeżeli taki zwrot jest możliwy to zależy to wyłącznie od sprzedawcy. Warto więc wcześniej to uzgodnić i zapisać np. na paragonie czy zwrot będzie możliwy czy też nie - wyjaśnia Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta.
Pomysły na to co zrobić z nietrafionym prezentem mają tez internauci. Na forach radzą m.in. żeby spróbować sprzedać otrzymaną rzecz, być może komuś się spodoba. A następnym razem lepiej uzgodnić co komu najbardziej by się przydało.