Trzymanie emocji na wodzy
Dobrze wykonywana praca jest przede wszystkim odciążona od zbędnych i skrajnych emocji. Jeśli wykazujemy się profesjonalizmem i chłodnym okiem eksperta, mamy o wiele większe szanse na dobre relacje z szefostwem. Dotoczy to zwłaszcza zawodów, w których nie zdolności społecznych liczą się kompetencje analityczne. Trzymanie emocji na wodzy dotyczy również kontaktów pracowniczych oraz relacji z klientem. Spokój i opanowanie pozwala nam w pełni korzystać z potencjału własnych umiejętności, a tym samym pokazać się szefostwu od jak najlepszej strony.
Integrowanie się z resztą firmy
Integracja z resztą współpracowników będzie oznaczała, iż mamy bardzo dobre podejście do relacji pracowniczych. Im człowiek bardziej angażuje się w życie wewnątrz firmy, tym większe prawdopodobieństwo, iż szefostwo zauważy go. Dotyczy to zwłaszcza osób, które zarażają pozytywną energią innych i motywują zespół do działania. Wówczas może dojść do sytuacji, w której zaoferowany zostanie nam awans na lidera bądź kierownika. Powinniśmy jednak pamiętać, iż wiąże się on również z kompetencjami, a nie jedynie dobrymi stosunkami z innymi.
Uczciwość i szczerość
Obecnie bardzo trudno znaleźć pracownika, który nie wykorzystuje okazji oraz pracuje rzetelnie oraz uczciwie. Powinniśmy o tym pamiętać zwłaszcza w kontekście relacji z szefostwem. Uczciwa i ciężka praca jest wynagradzana i bardzo często równoznaczna z lojalnością. Takie podejście jest szczególnie ważne w sytuacjach kryzysowych, kiedy firma znajdzie się na zakręcie. Pozostanie w jej szeregach i nieprzerwane chęci do pracy z pewnością zostaną nagrodzone.
Rozwijaj się w kierunku polecanym przez firmę
Rozwijanie się w kierunku polecanym przez firmę oznacza zgodę na realizowanie jej polityki przez naszą osobę. Wówczas stajemy się nie tylko lojalnymi pracownikami, lecz również szlifujemy kompetencje, które są od nas wymagane. Musimy jednak pamiętać o tym, aby cele firmy nie przyćmiły naszych osobistych i nie kolidowały z naszą karierą.
Artykuł sponsorowany