Tajlandia

i

Autor: MGA

Zanim wykupisz wakacyjną wycieczkę sprawdź warunki rezygnacji

2020-06-02 16:12

Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Gorzowie podpowiada na co uważać wybierając się na letni wyjazd. A uważać trzeba, bo mimo znoszenia obostrzeń na świecie wciąż panuje pandemia koronawirusa. Wyjeżdżając na wakacyjny urlop warto więc wszystko dobrze przemyśleć, by później nie być stratnym.

Na początek i przede wszystkim należy dobrze rozważyć czy rejon, do którego zamierzamy się wybrać jest w miarę bezpieczny oraz zorientować się jakie w tej chwili panują tam zasady. Wiele krajów otwiera się na turystów, ale cały czas trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiedniego reżimu sanitarnego, mowa głównie o zapewnieniu odpowiedniego dystantu między wczasowiczami.

Pamiętajmy też, że w momencie wykupywania wycieczki dany rejon może być wolny od koronawirusa, ale ta sytuacja w każdej chwili może się zmienić. Nikt nie jest bowiem w stanie przewidzieć czy nagle nie pojawi się nowe ognisko choroby. Dlatego decydując się na wyjazd i korzystając np. z usług hotelu czy biura turystycznego warto się zorientować czy przysługuje nam możliwosć bezpłatnej rezygnacji.

- Jeżeli rezerwujemy np. usługi hotelowe na znanych portalach mamy możliwość odstąpienia od umowy w okresie do siedmiu dni rpzed wyjazdem - mówi Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Prawo Konsumenta.

Warto jest również wykupić ubezpieczenie. W takim przypadku to właśnie uebzpieczyciel pokryje koszty naszej rezygnacji. Trzeba tu jednak zwrócić uwagę na to, by ubezpieczenie obejmowało takie sytuacje jak właśnie epidemia wirusa.

Przypomnijmy: jeśli chodzi o wakacje w Polsce to hotele zostały oficjalnie otwarte już 4. maja, z kolei od 18. maja działają np. restauracje i część atrakcji turystycznych. Od 30. maja nie ma też obowiązku noszenia maseczek w otwartych przestrzeniach (wciąż trzeba je nosić np. w sklepach czy środkach komunikacji miejskiej). Otwarte są szlaki turystyczne i plaże.

Co do wyjazdów zagranicznych to biura podróży na bieżąco powinny udzielać kupującym wszystkich niezbędnych informacji. W przypadku problemów z ubezpieczeniami, rezygnacją, itp. gorzowianie zawsze mogą się zglosić z prośbą o poradę do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki