61-latka przekazała oszustowi GIGANTYCZNĄ kwotę! Uwierzyła, że pomaga amerykańskiemu żołnierzowi

i

Autor: DariuszSankowski/pixabay.com

61-latka przekazała oszustowi GIGANTYCZNĄ kwotę! "Uwierzyła, że pomaga amerykańskiemu żołnierzowi"

2020-08-25 14:40

Policjanci coraz częściej spotykają się z nowymi typami oszustw. Sprawcy wykorzystują różne techniki manipulacji w social mediach, aby wyłudzić od swoich ofiar pieniądze. Tym razem kobieta z powiatu krotoszyńskiego stała się ofiarą oszustwa na tzw. amerykańskiego żołnierza i straciła ogromną sumę pieniędzy.

W ubiegłym tygodniu jedna z mieszkanek powiatu krotoszyńskiego, zgłosiła się na komendę,  aby poinformować, że prawdopodobnie padła ofiarą oszustwa internetowego.

ZOBACZ: Golas SIAŁ ZGORSZENIE na ulicach Ostrowa Wielkopolskiego! Jest już w rękach policji

W 2018 roku 61-letnia kobieta na jednym z portali społecznościowych zaakceptowała zaproszenie od nieznanego jej wcześniej mężczyzny. Podawał się on za „amerykańskiego żołnierza” pełniącego misję w Iraku. Przez ponad 2 lata pisali do siebie różne wiadomości głównie za pomocą aplikacji ułatwiającej komunikację.

PRZECZYTAJ TAKŻE: DRAMATYCZNE zgłoszenie na policję w Ostrzeszowie! "W rzece leżą zwłoki 2 osób"

- „Amerykański żołnierz” pisał po polsku (jak się okazało po sprawdzeniu wiadomości przez policjantów – za pomocą tłumacza internetowego), przesłał kobiecie swoje zdjęcie, opowiadał o sobie, o sytuacji w jakiej się znajdował, a także o swoich, a raczej „ich wspólnych” planach na przyszłość. Interesował się życiem kobiety, czym wzbudził zaufanie - wyjaśnia rzecznik policji.

Pewnego dnia wysłał jej wiadomość, że jadąc do niej do Polski został zatrzymany na granicy. Aby został zwolniony musi wpłacić dużą sumę pieniędzy, ale nie ma dostępu do konta, gdyż należało do jego żony. Wdowiec, bo za takiego się podawał, otrzymał pieniądze od krotoszynianki.

Mężczyzna znajdował kolejne preteksty do wyłudzenia pieniędzy od kobiety: problem z opuszczeniem aresztu, wydaniem bagażu, aż wreszcie badania i zaświadczenia lekarskie związane z pandemią koronawirusa.

Na przejęta sytuacją „żołnierza” kobietę nie działały nawet ostrzeżenia sugerowane przez doradcę klienta w banku. Łącznie straciła ponad 200 tys. złotych.

Super Raport 25 VIII (goście: Dworczyk, Gawkowski)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają