Drogowa rewolucja! Kielce JAK BERLIN? Powstaną dwa ważne tunele na terenie miasta!

2019-12-04 11:17

Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA analizowała wczoraj trzy warianty przebicia drogi S74 przez Kielce. Ostatecznie zdecydowano się na budowę dwóch tuneli na tym odcinku. To prawdziwa drogowa rewolucja i bardzo dobra informacja dla firm tranzytowych!

Nowy odcinek będzie częścią trasy: Piotrków Trybunalski-Opatów-Kielce-Nisko, na terenie Kielc będzie poprowadzony po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 74. Oznacza to, że ruch tranzytowy będzie oddzielony od miejskiego. Przebudowana droga ułatwi usprawni połączenie między Łódzkiem a Podkarpaciem, drogowcy zakładają również, że dojazd do Kielc będzie znacznie ułatwiony.

- Nowa droga połączy istniejący węzeł Kielce Zachód wybudowany w ramach obwodnicy Kielc z węzłem Kielce Bocianek, powstałym w ramach odcinka S74 Kielce-Cedzyna - mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przed podjęciem decyzji drogowcy analizowali trzy warianty przebudowy. Pierwszy zakładał wybudowanie trasy ekspresowej poniżej poziomu gruntu, w odkrytym wykopie z murami oporowymi przy skrzyżowaniach i węzłach oraz wzdłuż ulicy Jesionowej. W ramach drugiego wariantu zaproponowano budowę dwóch tuneli między ulicą Olszewskiego, a wiaduktami kolejowymi oraz między ul. Klonową a Marszałkowską. Ostatni wariant zakładał budowę tunelu głębokiego między planowanym węzłem Hubalczyków a węzłem Bocianek. Ta koncepcja wiązałaby się też z przebudową węzła.

Po analizie zdecydowano się na wybór dwóch tuneli. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA uznała, że to rozwiązanie jest najbardziej optymalne.

Na realizację inwestycji trzeba będzie długo zaczekać. Budowa drogi została wpisana do rządowego Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają