W niedzielę w Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa odbyła się premiera spotu pod hasłem: „Nim otworzysz usta, pomyśl!”, promującego akcję. Klip został nagrany przy wsparciu aktorów teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
CZYTAJ TEŻ: Skarżysko-Kamienna: W budynku socjalnym wybuchł pożar. Życie stracił mężczyzna
- "Ty Downie!, Twój stary to Down, Wygląda jak Down" to niestety wyrażenia, które wciąż nam towarzyszą i ranią nie tylko osoby z Zespołem Downa, ale także ich bliskich. Taka kampania chodziła nam po głowie już od dawna i ogromnie się cieszę, że udało nam się ją zrealizować" - skomentowała wiceprezes Stowarzyszenia Sztuka Łączenia Aleksandra Niemczyk.
Jak dodała, celem kampanii jest obniżenie progu akceptacji dla takich zachowań przy jednoczesnym podniesieniu poziomu wrażliwości społecznej począwszy od najmłodszych, a kończąc na dorosłych.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Malutki Bartuś walczy o życie. Może ocalić go tylko najdroższy lek świata [ZDJĘCIA]
- Jako mama dziecka z zespołem Downa, twardo stąpająca po ziemi jestem bardzo zadowolona, że powstała kampania, która podnosi świadomość społeczną. Przekaz jest bardzo mocny, ale dzięki temu daje do myślenia. Mam nadzieję, że coraz więcej osób zacznie zwracać uwagę na swoje słowa, które potrafią naprawdę bardzo zranić - podkreśliła prezes Fundacji Kochaj Mnie Po Prostu Aleksandra Gładyś-Jakubczyk.
Projekt został dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Świętokrzyskiego.
- Każde działanie, które służy budowaniu świadomość dotyczącej osób z niepełnosprawnościami oraz walki z ich wykluczeniem i hejtem jest ważne. Cieszę się ogromnie, że jako samorząd województwa możemy pomóc w realizacji takich właśnie kampanii, które pokazują, jaką moc mają słowa i jak bardzo mogą krzywdzić - zaznaczyła wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Renata Janik.
Spot promujący kampanię można obejrzeć w mediach społecznościowych stowarzyszenia i fundacji oraz kanałach YouTube.(PAP)