Towarzystwo Akcyjne Suchedniowskiej Fabryki Odlewów zostało powołane 27 lipca 1899 r. przez Ludwika Starkego. Na początku XX w. zakłady zatrudniały ok. 500 robotników.
Po I wojnie światowej zakłady stały się istotnym punktem na przemysłowej mapie regionu i Polski, huta była bardzo ważna dla odbudowy przemysłu ze zniszczeń wojennych i stworzenia stosunków gospodarczych na terenach podzielonych wcześniej między trzech zaborów.
W latach 30. XX w. huta zaczęła produkować podzespoły dla wojska, a czynnikiem gwarantującym rozwój stało się włączenie zakładów w obręb Centralnego Okręgu Przemysłowego oraz rozpoczęcie zaawansowanej technologicznie produkcji motocykli SHL 98.
Wybuch drugiej wojny światowej zburzył świetlaną przyszłość huty.
Po II wojnie światowej Huta "Ludwików", funkcjonowała pod nazwami: Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych, Fabryka Nadwozi Samochodowych "Polmo-SHL" oraz Fabryka Samochodów Specjalizowanych "Polmo SHL".
W 1968 r. zakład przejął produkcję cystern samochodowych, a dwa lata później rozpoczęto wykonywanie samochodów samowyładowczych.
Po 1989 r. w przedsiębiorstwie zaczęła się restrukturyzacja, zakończona prywatyzacją zakładów w 1995 r. Obecnie są częścią kapitału włoskiego.