Oferta firmy NEWAG S.A. była jedyną, jaka wpłynęła w ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego postępowaniu przetargowym. Oferta była badana przez komisję przetargową, która stwierdziła, że spełnia wszystkie warunki określone w specyfikacji oraz uzyskała największą liczbę punktów według kryteriów oceny.
PRZECZYTAJ TAKŻE >>> PKP Koszalin. Pociągi wracają na swoje trasy. Sprawdź, które połączenia już przywrócono
Teraz Urząd Zamówień Publicznych przeprowadzi kontrolę uprzednią przetargu, która jest wymagana w przypadku zamówień realizowanych z wykorzystaniem środków europejskich. Pozytywna ocena pozwoli na podpisanie umowy z wykonawcą.
– Z przyczyn oczywistych transport publiczny nie cieszy się w okresie pandemii dużym zainteresowaniem, ale wierzę, że niedługo wrócimy do czasów, kiedy będziemy mogli wspólnie podróżować. Niezmiennie zależy nam na ekologii i komforcie podróżnych. Zakup jednostek hybrydowych to dla regionu wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, że linie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane – komentuje Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Pomorze Zachodnie ma szansę stać się pierwszym regionem posiadającym w swej flocie pojazdy dwunapędowe, łączące najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych (wysokie przyspieszania, brak emisji spalin), i wyposażonych w przekładnię elektryczną pojazdów spalinowych (możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych). Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów wyposażonych w m.in. 150 miejsc siedzących każdy, z możliwością zakupu nawet 10 kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022.
Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów.
PRZECZYTAJ TAKŻE >>> Do Koszalina i Kołobrzegu dojadą nowoczesne pociągi hybrydowe!
Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj
Polecany artykuł: